۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۲۳۴
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیت شیعه بزرگترین خدمات را به جهان اسلام داشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تشریح نقش علمای شیعه، روحانیان و رهبری نظام اسلامی در جهان گفت: روحانیت شیعه بزرگترین خدمات را به جهان اسلام داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی امروز همزمان با سالروز گرامیداشت وحت حوزه و دانشگاه در جمع طلاب مدارس علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های مراغه اظهار داشت: شهید مفتح با درک مقتضیات زمان و ضرورت همگرایی حوزه و دانشگاه، قدم در مسیری گذاشت که دشمنان چشم دیدن آن را نداشتند.

 

وی با اشاره به این‌که روحانیت شیعه همواره با دشمن‌شناسی، بصیرت، روشنگری و عمل در لحظه بزرگترین خدمات را به جهان اسلام داشته است، تصریح کرد: دشمنان با درک جایگاه و نقش روحانیت در مکتب تشیع، به دنبال خدشه‌دار کردن چهره اصیل روحانیت اصیل در کشور بوده و هستند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به حوادث سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: منافقان در آن مقطع حساس تاریخی بارها اقدام به ترور شخصیت و بدنام کردن روحانیان مجاهد پرداختند، چنانکه در دورانی با تبلیغات گسترده علیه شهید بهشتی به دنبال مطامع شوم خود و سهم‌خواهی از نظام بودند.

 

وی با تأکید بر این‌که لبه تیز حملات تبلیغی و رسانه‌ای غرب به سوی روحانیت شیعی و ولایت فقیه نشانه رفته است، گفت: طلاب و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید بدانند که یگانه راه تشخیص حقیقت پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه است، دوری و انحراف از مسیر ولایت موجب بروز بحران‌ های فکری، عقیدتی و سیاسی در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شهادت بزرگانی چون مفتح، مطهری، بهشتی و باهنر از سوی منافقان را نشان از حقیقت گفتار، عمل و آرمان روحانیت اصیل شیعی دانست و گفت: امروز در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) همه در هر پست، مقام و منصبی که هستند باید ولایت فقیه را معیار فعالیت‌های خود قرار دهند.

 

امام جمعه مراغه با تاکید بر نقش طلاب و روحانیان در تبیین اهمیت و ضرورت تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهارکرد: طلاب باید با افزایش مطالعات خود در زمینه ولایت مطلقه فقیه و آشنایی با شبهات و القائات ضددینی دشمنان، پاسخگوی منطقی و عقلانی سؤالات نسل جوان باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری خواستار تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی حوزویان و دانشگاهیان شد و گفت: رهبر انقلاب بارها بر تولید علم، جنبش نرم افزاری و نقش‌آفرینی طلاب و دانشجویان در مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام تأکید داشته‌اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات