۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۵۰۵۱۸
با حضور مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور؛

نخستین مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب با حضور مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور برگزار شد.
نخستین مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب عصر امروز با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، طلاب و فضلای حوزه علمیه همراه بود تعداد چهار نفر از طلاب فعال در کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب پیشنهاداتی درباره چگونگی استفاده از استعدادهای طلاب در زمینه‌های مختلف ارائه دادند.

همچنین در این مراسم، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام عماد به ایراد سخن پرداختند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنانی گفت: متأسفانه بحث استعدادیابی در حوزه‌های علمیه از کارهایی است که دیر شروع شده است و مراکز استعدادیابی در حوزه‌های علمیه از واجبات است.

وی اضافه کرد: باید کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب به مرکز استعدادیابی حوزه‌ علمیه تبدیل شود به گونه‌ای که پرورش استعداد پژوهشگری زیر شاخه آن شود، باید حیطه کاری کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب گسترش یابد و با وجود علاقه و ظرفیت‌های بالایی که در این کانون وجود دارد حوزه‌های علمیه نگذارد این کانون تعطیل شود.

حجت‌الاسلام عماد سخنران دیگر مراسم در سخنانی گفت: کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب قریب به چهار سال است که فعالیت می‌کند اما به صورت رسمی یک سال است که افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: هدف این کانون استعدادیابی از میان طلاب و استفاده از آن‌ها در زمینه‌های مختلف است و خوشبختانه تا به حال طلابی که در این کانون فعالیت می‌کنند وضعیت درسی آنها رشد کرده و لطمه ا‌ی به دروس حوزوی آن‌ها وارد نشده است.

معاون کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب تصریح کرد: امیدواریم در آینده این کانون‌ها در سراسر استان‌های کشور تشکیل شود و در چارچوب قانون از میان طلاب استعدادیابی کند.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی، مسؤول کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب در سخنانی به بررسی عملکرد این کانون اشاره کرد و گفت: هدف این کانون زمینه‌سازی برای شناسایی، شکوفایی و پرورش استعدادهای پژوهشی طلاب جوان است.

وی اضافه کرد: کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب در چهار بخش آموزش، سنجش و مشاوره، پرورش و خدمات پژوهشی و پشتیبانی فعالیت می‌کند.

مسؤول کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب ابراز داشت: تدوین سرفصل‌های جدید و برگزاری کارگاه با موضوعاتی همچون منبع شناسی، فقه، اصول، مهارت‌های یادگیری، نگارش مقاله علمی، روش تحقیق مقدماتی، رجال کاربردی و غیره از فعالیت‌های بخش آموزشی این کانون است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم جوایزی به چند تن از طلاب فعال در کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب اهدا شد./993/پ202/پ

ارسال نظرات