۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۶۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

آمریکا هیچگونه تضمینی برای توقف جنایات و جبران گذشته ندارد/اهل مذاکره با آمریکا نیستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که آمریکا هیچگونه تضمینی برای توقف جنایات و جبران گذشته ندارد، گفت: مشکل اصلی غرب و آمریکا با نظام اسلامی و ولایی است، فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، حقوق بشر و مسائلی از این دست تنها بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران در مجامع بین المللی و در نهایت براندازی نظام است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه، با اشاره به این‌که نهم دی یادآور حماسه تاریخی، ماندگار و ولایی ملت ایران در مقابله با فتنه‌گران بوده است، اظهار داشت: امروز غرب و آمریکا در حالی درخواست مذاکره با ایران دارند که خود بزرگترین حامی فتنه‌گران بوده‌اند.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که ملت ایران هیچگاه جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد، گفت: مذاکره با آمریکا از سیاست های کلان نظام و در صورت صلاحدید رهبر معظم انقلاب اسلامی میسر خواهد بود، که البته ایران اسلامی پیش‌ شرط‌ هایی برای احقاق حقوق به‌حق خود دارد که بایستی مورد توجه قرا قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که آمریکا با طرح مذاکره با ایران به دنبال رفع مشکلات خود و انحراف افکار عمومی از جنایاتش علیه انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: تهدید، تحریم‌های یک جانبه، ترورهای کور، حمایت از گروهگ منافقین و رژیم بعث عراق و فشارهای سیاسی علیه ایران تنها نمونه ای از اقدامات آمریکا علیه نظام اسلامی بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آمریکا هیچگونه تضمینی برای توقف جنایات و جبران گذشته ندارد، گفت: مشکل اصلی غرب و آمریکا با نظام اسلامی و ولایی است، فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، حقوق بشر و مسائلی از این دست تنها بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران در مجامع بین المللی و در نهایت براندازی نظام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که نفرت مردم ایران از آمریکا و سران غرب همچنان ادامه داد، تصریح کرد: دشمنان در تحریم‌های یک جانبه علیه ایران به اهداف خود نرسیده‌اند، از این رو با مکر و حلیه و با طرح مذاکره ابتدا به دنبال نجات خود و سپس انحراف افکار عمومی برای انجام دسیسه های دیگر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که آمریکا در ادعای خود هیچگونه صداقتی ندارد، چنانکه از یک طرف وزیر خارجه این کشور برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی و از طرف دیگر مجلس سنای آمریکا در همان روز تحریم‌های بیشتری را علیه کشور ما تصویب می‌کند.

 

امام جمعه مراغه در پایان با تأکید بر این‌که ایران اسلامی اهل منطق و منادی صلح و دوستی با تمام کشورها و ملت‌هاست، گفت: مردم ایران هیچگاه سر سازش با سردمداران ظالم، استعمارگر و مستکبر غربی ندارند و از آنجایی که آرمان های انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده، اهل مذاکره با آمریکا نیستیم./935/پ201/ب

ارسال نظرات