۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۵۰۸۱۹

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ اهدا یکهزار جلد کتاب به هنرمندان و فرهنگیان شهر لنده، تشکیل نخستین گروه تعزیه شهرستان بهمئی و برگزاری 15 گفتمان دینی ویژه حماسه 9 دی در کنگان بوشهر و اجرای 1400 جلسه سخنرانی ویژه محرم الحرام در استان بوشهر عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آزاد خردمند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، گفت: به مناسبت هفته پژوهش و با هدف ارتقا سطح مطالعه اقشار مختلف تعداد  1000جلد کتاب رایگان بین هنرمندان و فرهنگیان شهر لنده از توابع شهرستان کهگیلویه توزیع شد.

وی اظهار داشت: به منظور دسترسی اقشار مختلف به کتاب و با هدف بالابردن سطح مطالعه مفید این اقدام انجام پذیرفته که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر20000 جلد کتاب رایگان بین مردم و کتابخانه های ادارات توزیع شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در ادامه خاطرنشان کرد: افزون بر کتاب های توزیع شده تعداد 280 فقره بن کارت الکترونیکی کتاب بین هنرمندان انجمن های فرهنگی و هنری و فرهنگیان اهل مطالعه توزیع شده که به صورت سالانه از سوی این وزارتخانه شارژ خواهند شد.

تشکیل نخستین گروه تعزیه شهرستان بهمئی

عبدالمحمد نمازی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی، با بیان این که تعزیه خوانی یکی از مراسم های قدیمی به شمار می رود ابراز داشت: یکی از مراسم و آیین های مذهبی بسیار تاثیر گزار از قدیم مراسم تعزیه خوانی بوده که نبود این هنر اصیل و دینی در شهرستان بهمئی یک خلاء بزرگ فرهنگی و هنری بود.

وی بیان داشت: در همین راستا با همکاری تعدای از جوانان علاقه مند به هنر تعزیه گروه تعزیه شهرستان بهمئی تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی همچنین تصریح کرد: کلاس های  آموزش گروه تعزیه هفته آینده با همکاری پیشکسوتان هنر تعزیه استان برگزار خواهد شد.

برگزاری 15 گفتمان دینی ویژه حماسه 9 دی در کنگان بوشهر

حجت الاسلام رحیم اهرمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کنگان، از برگزاری 15 گفتمان دینی همزمان با سالروز حماسه 9 دی با هدف ارتقاء سطح دانش و بینش مخاطبین و نهادینه کردن مفاهیم و آموزه‌های دینی در این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: حماسه 9 دی یاد آور شور، شعور و هوشیاری انقلابی مردم ایران در برابر استکبار جهانی است و یک مقطع زمانی بود که مردم اصیل و پایبند ولایت فقیه توانستند مسیر خودشان را از آشوبگران جدا و اعلام کنند که راه ولایت را با قدرت ادامه خواهند داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کنگان همچنین در ادامه اظهار داشت: این اداره با هماهنگی واحد آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و نظر به ضرورت تبیین مسایل روز و روشنگری با استفاده از اساتید حوزوی، اجرای 15 گفتمان دینی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد را در دستور کار خود دارد.

اجرای 1400 جلسه سخنرانی ویژه محرم الحرام در بوشهر

در دهه نخست محرم سال‌ جاری 120 مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف شهرستان کنگان به تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهداء (ع) پرداختند.

اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان در قالب طرح هجرت به بوشهر در ماه محرم الحرام که در مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستا در این ماه به تبیین قیام امام حسین(ع) پرداختند.

گفتنی است موضوعات سخنرانی های مطرح شده شامل بیان احکام و مسائل شرعی، بازگویی واقعه تاریخی عاشورا، جلسات پرسش و پاسخ، جلسات دعا و نیایش، پی گیری مسائل اجتماعی و فرهنگی، مشارکت و همفکری با روستاییان، برپایی گفتمان‌های دینی دانش‌آموزی با موضوع حماسه حسینی، بیان بایسته‌های عزاداری صحیح وتاریخ اسلام، برپایی جلسات قرآن و تفسیر، بیان احکام الهی، بیان آسیب های اجتماعی و اخلاقی از مهم ترین مطالب هستند./9458/د101/ب

ارسال نظرات