۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۵۰۸۲۴

نشست آشنایی با مبانی سبک زندگی اسلامی در شبستر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست آشنایی با مبانی سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب و روحانیان در حوزه علمیه شهرستان شبستر برگزار شد.
کارگاه آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمودی، کارشناس مسائل دینی و تربیتی امروز در نشست آشنایی با مبانی سبک زندگی اسلامی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تحلیل درست از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه، بر توجه همگانی به سبک زندگی اسلامی تأکید داشتند.

 

وی با اشاره به این‌که برای زندگی دینی نیازمند شناخت مبانی سبک زندگی اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: مکتب شیعه عالی‌ترین الگوهای رفتاری و سیره زندگانی را داراست که اگر مورد توجه قرار گیرند، بسیاری از معضلات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مرتفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمودی با تبیین سیره زندگانی ائمه اطهار(ع) گفت: طبق آیات قرآن کریم و روایات اسلامی بهترین الگو و اسوه در زندگی اسلامی سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند، چراکه همواره بر حقوق و تکالیف متقابل در زندگی مشترک و همچنین برخوردهای اجتماعی عامل بوده اند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) در زمینه مهارت های رفتاری به سه نکته مهم تأکید و توصیه دارد که عبارتند از؛ حسن لقاء به معنای آن‌که گشاده‌رویی و حسن خلق با دیگران، دوم حسن استماع و دیگری حسن جواب با این مفهوم که ضمن گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل، از کلمات مناسب برای پاسخگویی استفاده شود.

 

این استاد حوزه ودانشگاه با بیان مهارت‌های رفتاری در زندگی اسلامی خاطر نشان کرد: این که بتوان رفتار و منش را بر اساس آموزه های دین مبین اسلامی شکل داد، در واقع گامی مهم در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی است، توجه به سبک زندگی اسلامی تنها در گفتار محقق نمی شود، بایستی در عمل شیوه زندگی را اسلامی کنیم.

 

وی درادامه با اشاره به مولفه های سبک زندگی اسلامی و حضور آن در بدنه خانواده تصرح کرد: با توجه و تعمق در سبک زندگی اسلامی و آشنایی فرد با توصیه های قرآنی و روایی برآمده از شریعت می تواند، زندگی خود را بر مبنای ارزش های دینی شکل دهد و بر همان اساس عمل کند.

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب بهترین تعاریف را از سبک زندگی اسلامی داشته‌اند، گفت: از دیدکاه ایشان بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی اسلامی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق به عبارت دیگر آن چیزهایى که متن زندگى ما را تشکیل می‌دهد؛ همان سبک زندگى است./935/پ203/ب

ارسال نظرات