۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۸۶۷

اعزام 60 مشاور مذهبی به مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام 60 مشاور مذهبی خواهر به مدارس دخترانه خراسان جنوبی تاکنون خبر داد.
اعزام 60 مشاور مذهبی به مدارس خراسان جنوبی

خانم همتی، مسؤول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت: تاکنون شصت مشاور مذهبی خواهر به همت این سازمان به مدارس دخترانه سراسر استان خراسان جنوبی اعزام شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که هدف از اعزام این مشاوران، پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان است، گفت: دانش آموزان در سنین راهنمایی و دبیرستان، شبهات زیادی دارند که پاسخگویی به این شبهات، ضمن افزایش انس و الفت دانش آموزان با خدا از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی جلوگیری می‌کند.

 

همتی ادامه داد: نیاز دانش آموزان دختر به مشاوره مذهبی پس از جشن تکلیف آنها آغاز شده و خانواده‌ها باید به این موضوع اهمیت دهند، زیرا باقی ماندن شبهه در ذهن کودکان و نوجوانان موجب فاصله گرفتن آنها از خداوند و سپس خانواده می‌شود.

 

وی افزود: زمانی که دانش آموزان برای دریافت پاسخ شبهه خود به والدینشان مراجعه می‌کنند، اگر والدین پاسخ را بلد نبودند، باید به هر صورت از طریق مشورت با مشاور پاسخ فرزند خود را بدهند، زیرا بی جواب گذاشتن پاسخ شبهات مطرح شده بسیار مشکل آفرین است. 

 

مسؤول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: استقبال دانش آموزان از حضور مشاوران مذهبی در مدارس زیاد بوده است، ولی به دلیل کمبود اعتبار، اجرای این طرح به صورت گسترده‌تر در مدارس ممکن نیست.

 

وی با بیان این‌که این سازمان طرح مشاوره مذهبی را با همکاری آموزش پرورش و امور بانوان استانداری این استان در مدارس برگزار می‌کند، گفت: خانواده‌ها با تماس با سازمان تبلیغات اسلامی استان و دفتر امام جمعه می‌توانند در مسائل مختلف مشاوره مذهبی دریافت می‌کنند.

 

همتی در پایان یادآور شد: پاسخگویی به موقع به شبهات دانش آموزان، به معنی نزدیک شدن به یک جامعه دینی ایده‌آل در درازمدت است./932/ت303/ب

ارسال نظرات