۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۵۰۹۱۹
امام جمعه ایلام:

اماکن متبرکه بهترین مکان برای تزکیه نفس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نشر معارف اسلامی و آموزه های دینی از جمله رسالت های اصلی نظام اسلامی است.
امام جمعه ايلام

  به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان، گفت: نشر معارف دینی، رسالت اصلی نظام اسلامی بوده و بارگاه امام زاده علی صالح (ع) به عنوان قطب فرهنگی این استان، ظرفیت مطلوبی در حفظ، انتقال باورها، آیین های اسلامی و نشر آموزه های دینی دارد.

 

وی اظهار کرد: اماکن متبرکه بهترین مکان برای تزکیه نفس و روح انسان بوده و بهترین کانونی که می تواند در حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) و نام مقدس جمهوری اسلامی عمل کند، اماکن متبرکه و زیارتگاه ها هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بارگاه ملکوتی امام زادگان را محلی برای پرورش فرهنگ عامه مردم و زمینه مساعدی برای زنده نگه داشتن این باورها دانست و بیان کرد: به همین دلیل است که برای بقاع متبرکه علاوه بر ارزش مذهبی، ارزش فرهنگی نیز باید قائل شد.

 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بایستی با شناسایی و معرفی این اماکن متبرکه به ویژه امام زاده علی صالح (ع) به عنوان امام زاده شاخص این استان، اعمال شیوه های مدیریتی نوین، جذب تسهیلات مادی و معنوی به حفظ این جایگاه کمک کرد.

 

وی به برگزاری دومین کنگره ملی امام زاده علی صالح (ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام زاده علی صالح (ع) جزء شخصیت های رجالی و یکی از اصحاب نزدیک امام رضا (ع) بوده که در این کنگره بایستی شخصیت و کرامات این امام زاده بزرگوار برای همگان شناسایی و معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره می تواند آثار و برکات فراوانی برای این استان به دنبال داشته و در معرفی ظرفیت ها و قابلیت های مختلف استان نقش بسزایی خواهد داشت./967/د102/ب

 

ارسال نظرات