۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۵۰۹۶۷
با همکاری حوزه علمیه خواهران؛

دوره آموزشی غیر‌حضوری بانوان مبلغ اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل از آغاز نام‌نویسی برای دوره آموزشی تخصصی و غیرحضوری ویژه بانوان مبلغ اردبیل خبر داد.
خواهران

سارا حقی، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از آغاز نام‌نویسی برای دوره آموزشی تخصصی و غیرحضوری ویژه بانوان مبلغ اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی در راستای آموزش بایدها و نبایدهای تبلیغ بانوان، به صورت تخصصی و غیرحضوری با همکاری حوزه علمیه خواهران اردبیل برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که دوره آموزشی با توجه به نیازهای آموزشی مبلغات حوزوی و دانشگاهی به مدت 16ساعت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی تخصصی و غیرحضوری ویژه بانوان مبلغ تا 8 دی ادامه خواهد داشت که طی آن کتاب « آذرخشی دیگر از کربلا» اثر آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی مورد بحث، بررسی و تدریس قرار می گیرد.

 

حقی با بیان این‌که به تمامی برگزیدگان این دوره آموزشی گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد، تصریح کرد: تداوم آموزش بانوان مبلغ و برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف دینی همواره مورد توجه بوده است که سازمان تبلیغات اسلامی استان و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اردبیل به دنبال اهدافی میان‌مدت و دراز مدت هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر برنامه های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: طرح شناسایی بانوان مبلغ اردبیل و شهرهای تابعه در ساماندهی مبلغات فعال استان اردبیل اجرایی شده که برگزیدگان این طرح به صورت دوره ای در کارگاه‌های آموزشی فن خطابه، قرائت سلیس قرآن و نماز، مداحی و مرثیه خوانی شرکت می کنند.

 

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل به اهداف طرح ساماندهی و شناسایی مبلغات اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ اسلامی و غنی‌سازی آن، پاسخگویی به برخی سؤال‌ها و شبهه‌ها، تقویت کانون خانواده و اصلاح جامعه از جمله اهداف اجرای طرح ساماندهی و شناسایی مبلغات استان محسوب می‌شود.

 

حقی به فعالیت‌های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در دهه اول محرم امسال با همکاری هیأت‌های مذهبی بانوان، مبلغات و کانون‌های فرهنگی تبلیغی، ویژه برنامه های مختلفی در سراسر استان اجرا شد که هماهنگی برای برگزاری گفتمان دینی در مدارس دخترانه، اعزام اساتید حوزوی به مجالس ویژه بانوان، تغذیه فکری و تأکید بر استفاده از منابع معتبر و به‌دور از تحریف از آن جمله بوده است.

 

وی نظارت بر فعالیت‌های بانوان در برگزاری مراسم و تأکید بر انسجام برنامه ها و توجه به محتوا با عنایت به اهداف قیام عاشورا و سخنرانی در زمینه ارتقای بینش و بصیرت دینی، تبیین نقش زنان به ویژه حضرت زینب(س) در دفاع از مبانی دین اسلام و ولایت از جمله دیگر فعالیت‌های انجام یافته ویژه بانوان در دهه اول محرم بوده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات