۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۵۱۱۳۷
با حضور معاون اول قوه قضاییه؛

همایش «میثاق با ولایت، فرزندان روح الله» در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری همایش«میثاق با ولایت، فرزندان روح الله» با حضور معاون اول قوه قضاییه در مشهدخبر داد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه قضاييه

محمدحسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص برنامه های بزرگداشت حماسه نهم دی سال 88 اظهار داشت: به همین مناسبت همایش«میثاق با ولایت، فرزندان روح الله» با حضور حجت الاسلام رییسی معاون اول قوه قضائیه ویژه مدیران کانون های مساجد در روز شنبه نهم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه مشهد برگزار می شود.

وی در ادامه درخصوص دیگر برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان از آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش«اسوه برتر» در 30 دی ماه خبرداد و تصریح کرد: همایش پژوهشی "اسوه برتر" درباره بررسی سیره امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ نماز است.

عبداللهی با بیان این که همایش پژوهشی "اسوه برتر" در سه محور نماز، امر به معروف و نهی از منکر و الگوی سبک زندگی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش دارای بخش ویژه با محوریت سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیز هست که موضوع این بخش نسبت به بررسی نقش کار و تلاش در توسعه جامعه اسلامی از دیدگاه قرآن است.

 وی افزود: نقش نماز در الگوسازی انسان صالح، نقش نماز جماعت در تعامل روابط اجتماعی، نقش نماز و مسجد در فرهنگ خدمت و نقش نماز و مسجد در کاهش جرایم اجتماعی از محورهای بخش نماز  است و همچنین امام حسین(ع) و پاسداری از ارزش ها و امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام حسین(ع) از موضوعات بخش امر به معروف و نهی از منکر است.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: بازخوانی الگوی سبک زندگی از منظر مکتب عاشورا و نقش ولی فقیه در تحقق سبک زندگی اسلامی نیز از محورهای بخش الگوی سبک زندگی است.

 وی درادامه از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ترویج فعالیت های فرهنگ قرآنی در خراسان رضوی خبرداد و تصریح کرد: این میزان اعتبار که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یافته در شهرستان‌های خراسان رضوی هزینه می شود.

عبداللهی با بیان این که سه کانون تخصصی قرآن در مشهد و کاشمر فعال هستند که به موضوعاتی نظیر حفظ، تجوید، قرائت و تفسیر قرآن به صورت تخصصی می‌پردازند، اظهار داشت: طرح قرآن و خانواده نیز ویژه خانواده‌ها در بیست شهرستان اجرا می شود.   

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان این که بخشی از اعتبارات استان در شهرستان‌ها در خصوص تربیت مربی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی هزینه می‌شود که بر این اساس 30 مرکز با عنوان خانه نور در استان کار ترویج فرهنگ قرآنی را برعهده دارند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در دو هزار مسجد استان طرح تلاوت نور در بین دو نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود./934/ت303/ب

ارسال نظرات