۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۵۱۲۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

حماسه 9دی بروز عمق ولایت‌مداری مردم بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران حماسه نه دی را بروز و ظهور عمق ولایت‌مداری مردم دانست و تصریح کرد: دشمنان از بیست سال قبل برای فتنه 88 برنامه ریزی کرده بودند و رمز موفقیت و سربلندی مقام معظم رهبری در این فتنه‌ها توسل به امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام كاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز هفتم دی‌ماه در همایش طلاب جدیدالورود که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد گفت: یکی از دلایل اعجاب‌انگیز بودن اسلام این است که از قبل از تولد تا وقت مرگ برای انسان برنامه دارد.

وی با بیان این‌که طلاب و پدر و مادرهایشان باید بدانند که خشک مقدس بودن ایجاد تنفر می‌کند اظهار داشت: اسلام دین اخلاق، رفق، خوش‌رویی، نشاط، کار، تلاش و جاذبه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که انسان هر روز باید در مسیر کمال، روزنه جدید به‌رویش باز شود و احساس کند که به سمت خدا پرواز می‌کند ابراز داشت: وجود طلبه باید رنگ خدایی بگیرد.

امام جمعه موقت تهران عنوان داشت: امروز ما مورد تهاجم قدرت‌های بزرگ قرار داریم و شبکه‌های ماهواره‌ای تا داخل خانه‌ها نفوذ کرده است، درحالی‌که در زمان قدیم، علما تا درون منازل مردم نفوذ داشتند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، علم و تقوا را دو سلاح مهم طلاب در پادگان امام‌عصر(عج) عنوان کرد و بابیان این‌که تاکتیک طلاب متناسب با امکاناتشان است گفت: باید به طلاب آموزش نویسندگی داده شود و همچنین طلبه باید با جامعه ارتباط داشته باشد، امروز دانشگاه‌ها تا روستاها هم کشیده شده است اگر طلبه زبان آنها را بلد نباشد معطل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که طلبه باید عالم به علم روز باشد، اظهار داشت: اسلام دین سیاست است و در قرآن احکام اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی فراوان وجود دارد و سکولاریسم راه الحاد است.

امام جمعه موقت تهران نقش توسل به اهل‌بیت(ع) را بسیار موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: امام حسین(ع) و امام زمان(ع) کشتی نجات هستند و یک روحانی هرشب باید بنگرد که در آن روز چه کاری انجام داده است.

وی حماسه نهم دی را بروز و ظهور عمق ولایت‌مداری مردم دانست و تصریح کرد: دشمنان از بیست سال قبل برای فتنه 88 برنامه‌ریزی کرده بودند و رمز موفقیت و سربلندی مقام معظم رهبری در این فتنه‌ها توسل به امام زمان(عج) است./956/پ202/ص

ارسال نظرات