۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۱۵۹۰
در مشهد؛

همایش«فرزندان روح الله» به مناسبت حماسه 9دی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «فرزندان روح الله» با حضور معاون اول قوه قضاییه در مشهد برگزار شد.
همایش«فرزندان روح الله» به مناسبت حماسه 9دی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش« فرزندان روح الله» با حضور حجت الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران و اعضای کانون های مساجد شب گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد.

سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ابتدا با اشاره به نقش مشهد در حماسه سازی روزهای هشتم و نهم دی ماه سال 88 و دهم دی سال 57 اظهار داشت: در واقع مشهد با توجه به سابقه فعالیت های مبارزاتی در تاریخ انقلاب، نقش مهمی نیز در حماسه 9دی داشته است که مردم این خطه نیز با حضور در راهپیمایی گسترده و تجدید میثاق با ولایت، وفاداری خویش را به نظام جمهوری اسلام اعلام کردند.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری نهم دی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت تصریح کرد: در همین راستا نیز جامعه فرهنگی هنری استان نیز برنامه هایی از جمله برپایی نمایشگاه در مشهد و شهرستان ها با نام میثاق با ولایت کرده است.

سرابی درادامه از برگزاری همایش« فرزندان روح الله » در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستانهای سبزوار، کاشمر، نیشابور خبرداد و تصریح کرد: همایش بصیرت در سرخس و برنامه بزرگداشت حماسه 9 دی در شهرستان های گناباد، رشتخوار، جوین، خواف، قوچان، کاشمر، زاوه و شب شعر بصیرت در تایباد نیز از دیگر برنامه های این روز است که این برنامه ها از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: کانون های مساجد نیز هر فرصتی را برای تجدید میثاق با ولی امر حضرت آیت الله خامنه ای مغتنم می شمارند و در واقع همایش «فرزندان روح الله» هم بهانه ای برای این میثاق مجدد است که با حضور مدیران و اعضای کانون های مساجد بصیرت جامعه فرهنگی هنری نیز متجلی می شود.

گفتنی است، همایش«فرزندان روح الله» ویژه مدیران و اعضای کانون های مساجد با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و کانون فرهنگی هنری یاس نبوی برگزار شد./934/پ202/ب

ارسال نظرات