۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۱۶۷۴
مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه:

مردم در دفاع از حریم اسلام و ولایت هیچ مانعی را بر نمی‌تابند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس قوه قضاییه در امور مجلس حضور مردم در تمام عرصه‌های مذهبی و انقلابی را با شکوه توصیف کرد و با بیان اینکه مسؤولان از مردم عقب‌تر هستند گفت: مسؤولان باید نسبت به این احساسات پاک و ابراز علاقه مردم انجام وظیفه کرده و شرایط را فراهم کنند.
مردم در دفاع از حریم اسلام و ولایت هیچ مانعی را بر نمی‌تابند

حجت الاسلام علی بنایی، مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام 19 دی 1356، ریشه و اساس آن را بر آمده از جسارت روزنامه اطلاعات وقت در توهین به مقام مرجعیت دانست و گفت: در این روز مردم و در صف اول آنها روحانیت برای حفظ دین و در دفاع از مرجعیت به پا خاستند. 

نماینده پیشین قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزنامه در روز 17 دیماه در مقاله‌ای به حضرت امام خمینی(ره) اهانت کرد و پس از انتشار این خبر در سطح قم و اطلاع طلاب و فضلا از این بحث بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد و  مراکز فرهنگی واکنش های مختلفی صورت گرفت. 

وی اظهار داشت: با توجه به این که روز 18 دی روز اول هفته بود مدارس علمیه جهت اعلام اعتراض یک‌پارچه تعطیل شد و تا روز 19 دی این اعتراضات ادامه داشت تا این‌که تمام مردم، بازاریان و دانشجویان به رهبری روحانیت به پا خاسته و قیامی را تشکیل دادند که منجر به حمله وحشیانه شهربانی و کشتار فجیعی شد.

مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه با اشاره به جزییات دیگر تاریخ ادامه داد: همچنین طلاب به بیوت علما و استاید حوزه از جمله علامه طباطبایی و آیت الله وحید رفتند که ایشان نیز این حرکت رژیم را محکوم کرده و به سخنرانی تندی علیه نظام شاهنشاهی و توهین کنندگان و در دفاع از امام خمینی(ره) و مرجعیت شیعه پرداختند.

وی به صحنه آمدن مردم و بازاریان را معلول ارتباط تنگاتنگ روحانیت و مرجعیت با عقاید و معارف شیعه دانست و در بیان تأثیر روحیه مذهبی مردم بر ادامه مبارزات، ابراز داشت: این مسأله برگرفته از تعالیم شیعیان است به همین دلیل همیشه حامی روحانیت بوده و هستند. 

حجت الاسلام بنایی با بیان این‌که غیرت دینی مردم به هیچ شخصی اجازه توهین به مقدسات را نمی‌دهد، تصریح کرد: این اعتقادات همچنان پابرجا بوده و در صحنه‌های مختلف دیده می‌شود، زیرا با وجود این‌که روحانیت در برخی کارهای اجرایی نیز مشارکت دارد اما اصالت روحانی و شایستگی‌های خود را حفظ کرده و از سوی دیگر تقید مردم نه تنها کمتر نشده بلکه بیش از گذشته نیز شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور با شکوه مردم در تمام عرصه‌های مذهبی و انقلابی و دفاع از آرمان‌های انقلاب در گردنه‌های حساس تاریخی درباره وظیفه مسؤولان، بیان داشت: متأسفانه مسؤولان از مردم عقب‌تر هستند و مردم همیشه با صفای باطن و انگیزه‌های خالص دینی به صحنه آمده و احساسات خود را ابراز می‌کنند. 

مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه اضافه کرد: مسؤولان باید نسبت به این احساسات پاک و ابراز علاقه مردم انجام وظیفه کرده و شرایط را فراهم کنند تا جامعه از آرامش و امنیت خاطر برخوردار بوده و بتوانند با خیال راحت جهات دینی را نیز در سایه آن به انجام برسانند و این مهم میسور نخواهد شد مگر این که مسؤولان خود را خادم ملت دانسته و از مسائل حاشیه‌ای مانند جنگ قدرت اجتناب کنند. 

حجت الاسلام بنایی در بخش پایانی سخنان خود ایام نهم و نوزدهم دی ماه را دارای ارتباطی نزدیک از لحاظ پشتیبانی مردم نسبت به دین دانست و اظهار داشت: هر چند این دو مناسبت فاصله زمانی زیادی دارند اما اساس و درون‌مایه این دو حرکت دفاع از دین و آرمان‌های بلند شیعی، غیرت و تعصب دینی مردم بود که در دفاع از حریم اسلام و ولایت هیچ مانعی را بر نمی‌تابند و با کمال شجاعت و اخلاص به صحنه آمده و از اسلام و آرمان‌های آن دفاع می‌کنند./908/ت302/ج

ارسال نظرات