۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۱۸۰۲

شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گیلان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گیلان امروز با حضور مسؤولان حوره علمیه خواهران کشور آغاز به کار کرد.
شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گیلان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، فاطمه بداقی، معاون فرهنگی، پژوهشی حوزه علمیه خواهران گیلان امروز در این مراسم از ارائه و دفاع 284 پایان نامه در مدارس علمیه خواهران استان خبرداد.

 

وی افزود: این شورا به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، تربیت نیروهای مستعد و علاقه‌مند به تحقیق و گسترش، تعمیق و ارتقای فعالیت‌های علمی، معاونت پژوهش در مدارس علمیه خواهران تشکیل شد.


معاون فرهنگی پژوهش حوزه علمیه خواهران گیلان به اعضای این شورا اشاره کرد و خاطر‌نشان کرد: این شورا مجموعه‌ای از اساتید و صاحب نظران در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی و نیز امور پژوهشی است که به منظور ایجاد پشتوانه علمی، فکری و برنامه‌ریزی برای مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران و فارغ‌التحصیلان حوزه معارف اسلامی با هدف مطلوب‌سازی وضعیت علمی، پژوهشی مدارس علمیه و مجمع پژوهشگران‌‌‌‌ فارغ‌التحصیل تشکیل شده است.

 

وی با بیان این که خوشبختانه شرایط پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان مطلوب است، افزود: مدیریت استان نیز در تلاش است با فراهم کردن زیرساخت ها زمینه  تقویت و رشد پژوهش را در حوزه فراهم کند.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی حوزه علمیه خواهران گیلان از کسب هفت اثر پژوهشی خواهران طلبه مدارس علمیه استان در جشنواره علامه حلی خبر داد.

 

بداقی با اشاره به این که اگر آموزش در مدارس علمیه با محور پژوهش دنبال شود به یقین شاهد پرورش طلابی مستعد و خلاق در عرصه علمی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نگاه به پژوهش در حوزه باید عمیق، خلاقانه و هدفمند باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت انتخاب یک موضوع مناسب برای انجام فعالیت های پژوهشی به عنوان یک شاخصه مهم تأکید کرد و گفت: بومی سازی علل و ریشه های مشکلات مختلف در سطح استان و ارسال نتایج به مدارس علمیه استان برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی است./950/پ203/ب

ارسال نظرات