۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۵۱۹۵۲
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

مشکلات زمانی آغاز شد که رییس جمهور نظریاتی غیر از نظر رهبری ارائه کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تحلیل و بررسی حوادث مختلف کشور و تأکید بر اهمیت بصیرت گفت: باید به تحلیل قضایای مختلف روی آورد، همچنین باید توجه داشت که نظریه‌پردازی بر خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سبب گمراهی می‌شود.
حجت الاسلام روانبخش
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سه‌شنبه شب در حوزه علمیه سفیران هدایت قم گفت: افراد باید در حوادث مختلف بصیرت و تحلیل داشته باشند تا در این حوادث دچار گمراهی نشوند.
وی افزود: نصب شدن فردی از سوی رهبر معظم انقلاب دلیل پاک شدن عیب‌ها و اشتباهات آن فرد نمی‌شود، مانند آن‌که ایشان آقای هاشمی را به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دادند و این مسأله سبب پاک شدن نقش وی و فرزندانش در فتنه نمی‌شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این عزل و نصب‌ها به دلیل مصلحت‌هایی انجام می‌شود، همچنان‌که علی(ع) در زمانی ابوموسی اشعری را حاکم کوفه قرار داد، در همان زمان نیز امام علی(ع) به اصرار مالک اشتر این امر را انجام داد که پس از آن مالک اشتر به اشتباه خود پی برد.
وی با بیان این‌که باید مسؤولان هرچه که رهبر انقلاب تصریح می‌کنند را انجام دهند، افزود: در ماجرای سؤال از رییس جمهوری برخی از نمایندگان مجلس این تصریح را نفهمیدند و به دلیل ضعف بصیرت به اختلافات دامن زدند.
حجت‌الاسلام روانبخش اضافه کرد:  آیت‌الله مصباح یزدی پس از دوم خرداد علم مبارزه با دولت اصلاحات را به دست گرفته بود در حالی که این دولت به وسیله رهبر انقلاب تنفیذ شده بود؛ آیت‌الله مصباح یزدی بر اساس وظیفه شرعی و تکلیف الهی و با فکر و اندیشه وارد این مبارزه شدند.
وی با بیان این‌که برخی در مبارزه آیت‌الله مصباح با دولت اصلاحات به ایشان نصیحت می‌کردند که این مبارزه در شأن شما نیست، ابراز داشت: ایشان در جواب اشکال‌کنندگان گفت من انحراف عظیمی در جریان اصلاحات می‌بینم و این موضوع وظیفه من را سنگین کرده است و فحش شنیدن و بد دیدن در این راه سبب ترک انجام وظیفه‌ام نمی‌شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در آن زمان جریانی سکولار و لیبرال در بدنه نظام نهادینه شده بود و آیت‌الله مصباح گفته بودند تنها نهی ولایی رهبر انقلاب می‌تواند من را از مبارزه با دولت دوم خرداد باز دارد.
وی ادامه داد:‌ ایشان در این راه برای خدا سختی‌ها و تهمت‌های بسیاری را تحمل کرد، خداوند در این زمان نیز اجر و مزد ایشان را داده‌اند و آبروی امروزی ایشان نتیجه تحمل آن سختی‌ها است.
حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب کلیات را بیان کرده‌اند و افراد باید بر اساس این کلیات به جزییات وظیفه خود پی ببرند، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع هم ایشان به صراحت رهنمودی انجام می‌دهند که آن را نباید توجیه و در آن چون و چرا کرد.
وی اضافه کرد: باید به تحلیل قضایای مختلف روی آورد، اما متأسفانه برخی به دلیل کم‌همتی، تنبلی و نداشتن حوصله بحث سیاسی از زیر بار تحلیل و بصیرت شانه خالی می‌کنند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: اگر حرکت عظیم آیت‌الله مصباح در جریان اصلاحات نبود، امروز دیگر سخنی از اصولگرایی نبود، آنان به فرمایش رهبر انقلاب به دنبال نهادینه کردن سکولاریسم در جامعه بودند.
وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه طرفدار کنترل موالید نبود، ابراز داشت: این کنترل موالید در سال 72 و در جریان دولت آن زمان اتفاق افتاد، کسانی که به اشتباه این سیاست را در کشور رواج دادند باید از اشتباه خود توبه کنند.
ولایت فقیه عامل تداوم انقلاب اسلامی است
حجت‌الاسلام روانبخش افزود: امام بر تئوری ولایت فقیه پافشاری کردند، زیرا ولایت فقیه عامل تداوم انقلاب اسلامی است، در حال حاضر انقلاب‌های منطقه به دلیل نداشتن رهبری الهی مورد تهدید است.
وی ابراز داشت: پس از رحلت امام خمینی(ره) در جریان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، آقای هاشمی از ولایت فقیه پیروی نکرد و افرادی مانند بشیریه نظریه‌پرداز آقای هاشمی شدند، در این زمینه بارها رهبر انقلاب تأکید کردند که توسعه بدون عدالت مطابق با اسلام نیست.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به جای کلمه توسعه از واژه پیشرفت استفاده می‌کنند، ایشان اعتقاد دارند که توسعه بار معنایی و منفی خود را دارد.
وی با بیان این که یکی از دلایل پیگیری روند کاهش جمعیت در آن زمان، پرداختن به توسعه از سوی آقای هاشمی بود، ادامه داد: در آن زمان وام کلانی از صندوق توسعه جهانی گرفته شد و یکی از شرایط اخذ این وام کنترل جمعیت بود.
حجت‌الاسلام روانبخش بیان داشت: تا زمانی که رییس‌جمهور فعلی کشور از نظریه رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کرد، اداره کشور به خوبی انجام می‌شد، اما پس از این‌که آقای احمدی‌نژاد به خود متکی شد و نظریات دیگری غیر از نظر ولی فقیه ارائه کرد، مشکلات آغاز شد.
وی اظهار داشت: انتخابات سال 84 خط بطلانی بر نظریه دست‌یابی به دموکراسی خالص بشیریه بود، این نظریه گام به گام جلو می‌آمد، زیرا دولتی بر اساس ارزش‌های اسلامی بر سر کار آمد./914/پ201/ج
ارسال نظرات