۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۱۳۴

وجود 13هزار عنوان کتاب در حوزه علمیه امام باقر مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کتابخانه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد گفت: کتابخانه این مدرسه با سیزده هزار عنوان کتاب، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های حوزه علمیه خراسان به شمار می‌رود.
كتابخانه

حجت الاسلام رمضان غلامی، مسؤول کتابخانه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: کتابخانه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد از ابتدای تأسیس با 1200 عنوان کتاب در مساحتی به اندازه 70 متر مربع در سال 1357 شروع به فعالیت نموده است و امروز در حدود 13000 عنوان کتاب در فضایی به وسعت 500 متر مربع را دارا می باشد.

 

وی درباره کتاب‎های موجود در این کتابخانه گفت: کتاب های این کتابخانه در گذشته به صورت موضوعی و غیر تخصصی اداره شده؛ اما اکنون همه کتاب ها بر اساس راهنمای کنگره و به صورت تخصصی دسته بندی شده است که بیشترین کتاب های این کتابخانه در قالب تفسیر، تاریخ، شروح درسی، فقه، علوم قرآنی و ادبیات عرب گردآوری شده است.  

 

وی با اشاره به این‌که همه کتاب‌ها با نرم‌افزار غدیر کنترل می‌شود و این کتابخانه متصل به شبکه کتابخانه دیجیتال حوزه علمیه خراسان است، گفت: کتاب‌ها به سه صورت تهیه می‌شود، بیشتر کتاب‌های این کتابخانه به صورت اهدایی گردآوری شده، بخشی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تهیه شده و بخشی از کتاب‌های مورد نیاز نیز به همت مدیریت مدرسه خریداری شده است.

 

وی افزود: این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه مجزا است که برای 240 نفر تعبیه شده است و کلیه کتا‌ب‌ها در 65 قفسه به صورت قفسه باز در دسترس عموم طلاب قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه افزود: این کتابخانه با سه نیروی ثابت و پاره وقت مدت 15 ساعت در روز به طلاب محترم، خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌نماید و روزانه بیش از صدها طلبه به این کتابخانه مراجعه نموده و بیش از 5000 طلبه از ابتدای تأسیس تاکنون عضو این کتابخانه شده‌اند. 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه این امکانات و خدمات برای این است که طلاب مشکلی برای کتابخوانی نداشته باشند، زیرا طلبگی یعنی مطالعه کردن و طلبه در کنار تزکیه نفس باید با مطالعه خو بگیرد؛ نیازهای امروز و نسل آینده با مطالعه و آموختن برطرف می‌شود و این وظیفه هر طلبه است که با جدیت در مطالعه و سعی و کوشش بسیار، نیاز‌های خود و جامعه را برطرف سازد.

 

گفتنی است، کتابخانه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) هر روزه از ساعت 6 صبح تا 9 شب در بلوار شهید مفتح مشهد، مفتح 31 به عموم طلاب حوزه علمیه خدمات کتابخانه ای ارائه می‌کند./932/ت302/س

ارسال نظرات