۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۱۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

حرکت در مسیر اهل بیت تضمین کننده سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان باید بر محبت خود به اهل بیت(ع) بیافزاید، بیان داشت: قدم گذاشتن در مسیر نورانی اهل بیت موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود.
محرم حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حمکت اسلامی، امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی آمل با بیان این که روز اربعین به عنوان روز بیعت برای همه دوستداران خداوند منان و پیامبر گرامی اسلام است، گفت: اربعین روزی است که همه آنهایی که از کربلا برگشتند بر سر و سینه زدند و غم های عاشورا تازه شد.

 

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان باید بر محبت خود به اهل بیت(ع) بیافزاید و به خاندان معصومین عرض ادب و اردات کند، بیان داشت: قدم گذاشتن در مسیر نورانی اهل بیت سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان شده و برای او اجر و پاداش ارزنده ای است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که محبت ما به اهل بیت(ع) باید خالصانه و از روی تقرب باشد، خاطرنشان کرد: در روایات بر محبت به اهل بیت(ع) سفارش فراوانی شده است و آنچه سبب می شود تا در روز قیامت در ترس نباشیم همین مسأله ارزنده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بهشت برای محبان اهل بیت(ع) و دق الباب آن امام علی(ع) است، خاطرنشان کرد: هر کسی می خواهد وارد بهشت شود باید اهل ولایت باشد و این مسأله را در وجود خود تقویت کند.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که محبت اهل بیت سبب می شود تا انسانی که بهشت می رود خداوند منان را بدون حجاب ببیند، بیان داشت: خداوند منان نیز توجه فراوان به فردی که محبت اهل بیت(ع) در وجود او نهادینه شده باشد خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که محرم و صفرهایی که می آید بهترین فرصت برای ارتباط مستقیم با حضرت حق و اهل بیت(ع) است، گفت: همان گونه که خورشید بر زمین می تابد و زمین را روشن می کند، امام معصوم(ع) نیز به عنوان نوری در دل مؤمن است که انسان باید این ارتباط را مستحکم تر کرده تا این قوت ارزنده را از دست ندهد.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که اگر انسانی توانست ارتباط دلی با اهل بیت(ع) را برقرار کند به شفاعت این بزرگواران شکی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید به امور حسنه اهتمام خاصی داشته باشد و دلیلش این است که سبب رشد روحی خود او  می شود./950/پ203/س

ارسال نظرات