۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۲۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

آمریکا به دنبال صدام دیگر برای عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: آمریکا و غرب با راه‌اندازی جنگ داخلی به دنبال فتنه‌انگیزی دیگر در عراق برای بازگشت دوباره به اشغالگری این کشور است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به وضعیت حاکم بر عراق اظهار داشت: غرب با تحریک و حمایت از گروه‌های سلفی، تکفیری، افراطی و ارتجاعی در عراق به دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی در این کشور است.

 

وی با تأکید بر هوشیاری مردم عراق بر توطئه‌های مختلف بیگانگان خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب با راه‌اندازی جنگ داخلی به دنبال فتنه‌انگیزی دیگر در عراق برای بازگشت دوباره به اشغالگری این کشور است، این در حالیست که مردم عراق خواهان امنیت، آرامش و برقراری صلح و دوستی در سراسر این کشور هستند.

 

امام جمعه مراغه تجزیه عراق را از دیگر اهداف بیگانگان در این کشور دانست و گفت: استکبار جهانی در صدد توطئه‌ای دیگر در عراق و روی کار آمدن حاکم مزدور و دیکتاتور وابسته‌ای دیگر در این کشور هستند، به عبارت بهتر آمریکا با تحریک اقوام و مذاهب به دنبال به حکومت رسیدن صدام دیگری در عراق است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار وحدت و همدلی شیعه و سنی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در عراق شد و تأکید کرد: اهل سنت و تشیع در عراق باید در برابر تهدیدها و نقشه های دشمنان اسلام هوشیار باشند و اجازه ندهند روزهای تاریک و تلخ دوران اشغالگری آمریکا در این کشور تکرار شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که استکبار جهانی هیچگاه راضی به حاکمیت شیعه در عراق نیست، گفت: دشمنان حتی به دنبال عدم حضور شیعه در اماکن متبرکه و مذهبی شیعیان از جمله نجف، کربلا و حرم های مطهر امامان معصوم(ع) هستند، چنانکه پیش از این با ترورهای مختلف خیابانی و بمب‌گذاری‌های مختلف همین هدف را پیگیری کرده‌اند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که استکبار جهانی از موقعیت علما در عراق و از نفوذ و منزلت آیت الله سیستانی در این کشور هراس دارند، گفت: دشمنان اسلام با همراهی القاعده و برخی از مزدوران وابسته به شیوخ مرتجع عربی، درصدد ایجاد جنگ داخلی در عراق و لبنان بوده و که هدف بعدی ایران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه مراغه درگذشت آیت الله مجتبی آقا تهرانی را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و عموم مردم ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: این عالم بزرگوار و فقیه مجاهد، معلم اخلاق برای مردم بود و در طول سال ها موجب تربیت انسان های مستعد و با اخلاق در کشور شد./935/پ202/س

ارسال نظرات