۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۲۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل گرایی سبب تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انسان باید اعمال شایسته و صالح را در زندگی خود انجام دهد و از روی آوردن به محرمات پرهیز کند، خاطرنشان کرد: عملی که با نیت خالصانه و به دور از گناه باشد می تواند به عنوان عاملی در راستای حرکت دادن انسان در مسیر تعالی و تکامل باشد.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، محقق و استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) آمل با بیان این که انسان ها از نظر صفات نفسانی در قرآن کریم به دو دسته معرفی شدند، گفت: گروهی را انسان های طاهر و پاکیزه تشکیل می دهند و گروهی را نیز انسان های ناپاک و آلوده در بر می گیرد.

 

وی با اشاره به این که در همین دنیا نیز خداوند منان اجازه نمی دهد که انسان ناپاک در میان انسان های طاهر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که بر اساس فطرت توحیدی بشر پاک متولد می شود و خودش است که با اعمال ناصحیح ناپاکی را در وجود خود ایجاد می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که فطرت انسان که فطرتی توحیدی است باید پاک بماند و دستخوش ناپاکی ها قرار نگیرد، بیان داشت: انسان باید تا می تواند از گناه و انجام اعمال حرام دوری کند و تقرب خود را به حضرت حق بیش از پیش متصل کند که این امر ارزنده موجب رستگاری او می شود.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام آمد تا جان های آلوده را با نور قرآن تطهیر کند، گفت: حرکت در مسیر تعالیم نورانی حضرت محمد(ص) می تواند عاملی ارزنده برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی باشد.

 

وی با اشاره به این که جان آلوده از حریم خداوند منان دور خواهد شد، بیان داشت: جانی که آلوده باشد نمی تواند به مراتبی در عالم هستی دست یابد و در واقع جان خود را به تباهی کشیده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انسان باید اعمال شایسته و صالح را در زندگی خود انجام دهد و از روی آوردن به محرمات پرهیز کند، خاطرنشان کرد: عملی که با نیت خالصانه و به دور از گناه باشد می تواند به عنوان عاملی در راستای حرکت دادن انسان در مسیر تعالی و تکامل باشد.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که اگر دو انسانی همچون علی و فاطمه پاک باشند فرزندانی مثل حسن و حسین را به دنیا می آورند که به عنوان فخر عالم شوند، گفت: اگر بین انسان و خداوند منان حجابی قرار گیرد همانند همسر امام حسن مجتبی می شود که در کنار نورانیت قرار داشت ولی بهره ای از آن نبرد.

 

وی با اشاره به این که در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید پیوند روحی با آن بزرگواران برقرار شود، گفت: شرط دستیابی به چنین پیوندی در رعایت تقوا است که می تواند تأثیر شگرفی در زندگی انسان داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات