۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۴۰۸
نماینده خبرگان رهبری:

تجمل‌گرایی جایی در سبک زندگی اسلامی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: اگر تجملات، تشریفات و چشم و هم‌چشمی بر زندگی ما سایه افکند، دیگر جایی برای سبک زندگی اسلامی نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان که عصر امروز برگزار شد، با انتقاد از رواج فرهنگ‌های غلط وارداتی در شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: تجمل‌گرایی و اسراف از مهمترین موانع ازدواج جوانان محسوب می شوند.

 

وی با تأکید بر این‌که اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش نسبت به هدف نهایی از ازدواج، بسیاری از موانع موجود پیش‌روی جوانان را رفع خواهد کرد، گفت: اگر تجملات، تشریفات و چشم و هم‌چشمی بر زندگی ما سایه افکند، دیگر جایی برای سبک زندگی اسلامی نخواهد بود.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که فرهنگ و هویت اصیل ایرانی مقارن با موازین شرعی اسلام است، تصریح کرد: استکبار جهانی به کمک امپراطوری رسانه‌ای خود با تبلیغ کالاهای لوکس و تجملی به دنبال بازاریابی برای کمپانی‌های صهیونیستی هستند، گرایش به سبک زندگی غربی بنیان خانواده‌های ایرانی را از هم خواهد پاشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: گرایش خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی بهترین راه برای زندگی شرافتمندانه است، مردم باید آگاه باشند که با کمترین ظواهر و گرایش به تجملات می توانیم بنیان نسل سالم و صالح را بگذاریم، در حقیقت هدف نهایی از توجه به سبک زندگی اسلامی آگاهی از حقیقت بندگی و عبودیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی نهادهای مختلف فرهنگی و دینی استان برای برگزاری کنگره نکوداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سال آینده اظهار داشت: بحث‌های خوبی در سلسله جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل مبنی بر چگونگی برگزاری همایش‌های نکوداشت مفاخر دینی، مشاهیر و بزرگان علمی، فرهنگی و هنری صورت گرفته که بایستی مورد توجه اعضا قرار گیرد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری موفق کنگره شاعر عاشورایی و نکوداشت مرحوم یحیوی و همچنین برگزاری کنگره شاعر معاصر عسگر شاهی در اردبیل گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری مشخص، به دنبال خروجی مطلوب از برگزاری چنین همایش‌های معنوی باشیم.

 

همچنین اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل در سخنانی با ارائه گزارشی از خدمات فرهنگی و دینی دولت دهم در این استان اظهار داشت: با توجه به این‌که بیشترین تعداد شهدای دارالارشاد در 19 دی تشییع شده، به همین دلیل این روز به نام روز شهدای استان اردبیل نام‌گذاری شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات