۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۴۴۳
آیت الله خاتمی:

طرح وحدت ملی در ایران موضوعیت ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وحدت فی نفسه امری ارزشی بوده و نباید از این واژه استفاده ابزاری صورت گیرد، گفت: به هیچ عنوان طرح دولت وحدت ملی در کشور ایران موضوعیت و کارایی ندارد.
سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازنداران، در واکنش به طرح دولت وحدت ملی که از سوی برخی افراد مطرح شده است، تصریح کرد: الگوی وحدت ملی کشور لبنان است که در آن فرقه ها و گروه های مختلف قدرتمند دولت را تشکیل می دهند.

 

وی با طرح سؤالی در این خصوص که آیا واقعاً وضعیت کشور ما چنین است؟، بیان داشت: آیا در کشور ما گروه های قدرتمندی هستند که باید به آنان سهم داد؟

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که واقعیت چنین است که در کشور ما چنین امری حاکم نیست، خاطرنشان کرد: اکثریت مردم ما با ولایت و مطیع ایشان هستند و اقلیتی هم وجود دارد که معترض اند بنابراین به هیچ عنوان طرح دولت وحدت ملی موضوعیت ندارد.

 

نباید از کلمه وحدت استفاده ابزاری شود

آیت الله خاتمی با بیان این که البته وحدت امری ارزشی بوده و است، گفت: نباید از این واژه استفاده ابزاری صورت گیرد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که خوشبختانه ایران اسلامی کشوری قانونمند است، بیان داشت: همچون گذشته انتخابات به صورت قانونی انجام خواهد شد و منتخب مردم دولت را تشکیل می دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی ما دو تولد داشت که تولد اول آن در 15 خرداد سال 42 بود، گفت: در این تولد که دشمن رژیم سیاه ستمشاهی بود به صورت جلادانه و وحشیانه وارد میدان شد و قیام را سرکوب کرد.

 

وی با اشاره به این که دوره ای بر این ملت گذشت که شاه خودش را یکه تاز می دید، خاطرنشان کرد: شاه این امر را با خفقانی که ایجاد کرده بود و شکنجه گاه هایی که تشکیل داد صورت می داد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با شهادت حاج آقا مصطفی دوباره زمینه تولد دوم انقلاب فراهم شد، بیان داشت: با توجه به تجلیلی که مردم از امام و مرحوم حاج آقا مصطفی کردند طاغوتی ها عقده داشتند و مقاله ای با عنوان ارتجاع سرخ و سیاه را در روزنامه اطلاعات نوشتند و به امام توهین کردند.

 

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که در 19 دی تولد دوم انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: این بار با بصیرتی که مردم پیدا کرده بودند و در کنار آن با اطاعت و از خودگذشتگی که داشتند اجازه ندادند که مثل دفعه گذشته قیام سرکوب شود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که با رهبری داهیانه حضرت امام قیام های مقدس هدایت شد، بیان داشت: در اربعین قم تبریز و در اربعین تبریز یزد بود که در این اربعین ها هم طاغوت جنایت می کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که طاغوت با هر جنایتی به گور خود نزدیک تر می شد، گفت: سرانجام در 22 بهمن سال 57 گل پیروزی انقلاب اسلامی به بار نشست.

 

وی با بیان این که باید این حماسه ها پاس داشته شود، اظهار داشت: پاسداری از این حماسه ها سبب خواهد شد تا انقلاب اسلامی همچنان زنده بماند./950/ت302/ج

ارسال نظرات