۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۵۰۷

رجبی دوانی رییس کتابخانه مجلس شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور علی لاریجانی،‌ نمایندگان برخی از بیوت مراجع تقلید، اندیشمندان، پژوهشگران و محققان برگزار شد.
محمد رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی عصر امروز هجدهم دیماه، با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رسول جعفریان رییس پیشین کتابخانه مجلس شورای اسلامی، محمد رجبی دوانی رییس جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامی ،نمایندگان بیوت برخی از مراجع تقلید، اندیشمندان، پژوهشگران و محققان در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مهدوی راد عضو هیئت امنای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های حجت الاسلام جعفریان در کتابخانه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با همت و تلاش وی وحمایت های دکتر لاریجانی نسخ خطی و منابع بیرون کشیده و با همت دانشجویان تاریخ به اسناد دیجیتالی تبدیل شد و به راحتی در اختیار پژوهشگران و اندیشمندان قرار گرفت.

وی که حامل پیام حضرت آیت الله سبحانی به این مراسم بود با قرائت پیام وی عنوان کرد: حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشتند که با حضور حجت الاسلام جعفریان در کتابخانه مجلس تحول عظیمی به وجود آمد و اینجانب از وداع وی راضی نبوده که خود ایشان تصمیم گرفتند و امیدوارم جناب آقای دوانی که فرزند روحی من است این مسؤولیت خطیر را به خوبی انجام دهد.

در ادامه این مراسم علی لاریجانی با اشاره به خصوصیات علمی و کاری حجت الاسلام جعفریان، اظهار داشت: وی در کار علمی شجاعت بی نظیر داشته و محافظه کاری ندارد و من این روحیه را در استاد مطهری هم می دیدم که در ارائه نظرات با شجاعت عمل می کردند.

حجت الاسلام جعفریان رییس پیشین کتابخانه مجلس با اشاره به مشکلات پژوهشگران، ابراز داشت: جامعه پژهشی ما نیاز به حمایت معنوی، مالی و عاطفی دارند که با حمایت جامعه پژوهشگران واندیشمندان می توانیم به بنیان‌های علمی وو پژوهش کشور ارزش بدهیم.

در ادامه رجبی دوانی با اشاره به زحمات حجت الاسلام جعفریان و کتابخانه مجلس عنوان کرد: من توصیف وی را از مرحوم پدرم شنیده بودم و به من می گفتند که حجت الاسلام جعفریان با این سن و سال کم زندگی شان سرشار از قلمات کتابی است.

در انتهای این مراسم علی لاریجانی، با اهدا یاد بودهایی از زحمات حجت الاسلام جعفریان تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است، علی لاریجانی حجت الاسلام جعفریان را به عنوان مشاور خود منصوب کرد./958/پ203/ج

ارسال نظرات