۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۲۵۱۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

همدلی و وحدت مسؤولان بهترین خدمت به مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم هم‌دلی و هم‌صدایی بین مسؤولان بهترین خدمت به مردم را وحدت بین آنها و نظارت روحانیت و علما بر این امر دانست.
حجت الاسلام مهدي سليماني

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی، عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که روحانیت از قدیم الایام رهبران و داعیه داران اسلام بوده و هستند، گفت: روحانیت و علما همیشه بعد از امام معصوم مترصد فرصت‌هایی برای ایجاد حکومت اسلامی بوده‌اند.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: شخصیت‌های علمی بزرگی به دنبال این مطلب بودند اما در زمان شان این امر محقق نشد و امام خمینی(ره) توانستند با هنرمندی کامل و اجرای احکام اسلام و سیاست گذاری اجتماعی سیاسی مردم را همراه نهضت سازند.

وی با اشاره به حضور همیشگی ملت در حمایت از روحانیت به سخنان رهبر معظم انقلاب در این‌باره اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر مردم در صحنه هستند و از همین رو رهبری خطاب به استکبار فرمودند «ما به سلاح هسته‌ای احتیاجی نداریم زیرا قدرت اصلی ملت است و هر دولتی بتواند با ملت باشد این حکومت موفق خواهد بود».

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که رکن اساسی موفقیت نظام وجهه دینی آن است، ابراز داشت: اوایل انقلاب گروه‌های متعددی با این نهضت همراه شدند اما پس از مدتی کسانی که داعیه‌های مادی و غیر مذهبی داشتند به کنار رفتند زیرا متوجه شدند ملت بر مبنا و محور مذهب دست به قیام زده است و توسط مردم از صحنه خارج شدند. 

وی اضافه کرد: تنها دین مبین اسلام و به ویژه تشیع علوی ماندگار است و این مسأله در قلب ملت ایران زنده خواهد ماند و هر ساله در روز عاشورا با حکومت تجدید میثاقی صورت گرفته و تفکر و هدف مذهبی بازخوانی می‌شود که در این بازخوانی رویش‌ها و ریزش‌ها تحقق می‌یابد و باید گفت چنین فکر و هدف با نشاطی باعث اتحاد ملت و همدلی حول محور واحد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در تبیین وظیفه مسؤولان در قبال ملت همیشه در صحنه، با بیان این که این مسأله در نشستی در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: آمریکا و هم‌ پیمانان  او برای نابودی حکومت اسلامی در گام اول به دنبال نابودی شریک استراتژیک ایران یعنی سوریه هستند تا بتوانند از این طریق رابطه جمهوری اسلامی ایران را با مقاومت قطع کنند.

وی افزود: در مرحله دوم با ایجاد فشارهای اقتصادی از طریق تحریم قصد دارند بنیه اقتصادی را نابود کرده تا با ایجاد جنگ روانی با موضوع سلاح هسته‌ای ایران را در انزوا قرار دهند و در قدم بعدی با اسفاده از افرادی که راه را برای آنها گشوده‌اند مردم را به خیابان‌ها کشانده و طرح خود را که نابودی حکومت اسلامی است به اجرا در آورند.

امام جمعه مشهد اردهال با یادآوری اهانت فتنه‌گران به قرآن و خیمه‌های امام حسین(ع) به خروش مردم در حماسه 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و بزرگان حوزه نیز باید در مواقع حساس متوجه مسؤولان باشند تا وحدت در جامعه حفظ شود. 

وی بیان داشت: همگی باید تحت اطاعت مراجع، به ویژه ولایت فقیه بوده و با هم‌دلی و یک صدایی اختلافات را کنار گذاشته و به وحدت برسیم تا بتوان دست اجانب را از مملکت قطع نمود.  

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در پایان با بیان این که قیام 19 دی به رهبری روحانیت و مراجع و در زمان حکومت طاغوت با ریختن خون مردم بی‌گناه به پیروزی رسید ابراز داشت: خوشبختانه امروز با وجود قدرت استراتژیک دریایی، هوایی و زمینی در اوج قله قدرت و عزت به سر می‌بریم که به همین وسیله توانستیم در فتنه 88 حماسه‌ای با شکوه ایجاد کنیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات