۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۵۲۵۲۷
حجت الاسلام سالک:

حرکت در مسیر ولایت ضامن وحدت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رابطه مردم با رهبری را به رابطه امت با امامت تشبیه کرد و این ارتباط را باعث ایجاد دو قدرت براندازی طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی دانست.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبیین قیام 19 دی را نیازمند بیان عقبه‌ای از این جریان دانست و گفت: با بررسی دقیق دانسته می‌شود در یک یا دو قرن گذشته ردپایی از روحانیت در ایران و کشورهایی چون عراق مشاهده می‌شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان نمونه به شهدای نهضت روحانیت همچون شیخ فضل الله نوری، مرحوم بهبهانی، آیت الله مدرس، آیت الله کاشانی و نواب صفوی اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان امام خمینی(ره) با توهینی که توسط روزنامه اطلاعات به مرجعیت شد حرکتی بزرگ از پایگاه مکتب امام صادق یعنی حوزه علمیه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بنابر این نقش روحانیت در مقابله با حکومت های طاغوتی به وضوح دیده می شود و امام خمینی(ره) با کوله باری از تجربیات که گذشته آن به زمان صدر اسلام مربوط می‌شود وارد عمل شده و با علت العلل همه مفاسد مبارزه کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رابطه مردم با رهبری انقلاب همانند رابطه امت و امامت است، این ارتباط را در بردارنده دو قدرت عمده براندازی نظام‌ طاغوتی و تحقق بخشیدن به حکومت اسلامی دانست و ابراز داشت: این دو قدرت بالقوه در جمهوری اسلامی به فعلی آمده و افزون بر سقوط شاه منجر به تشکیل حکوموت اسلامی به محوریت ولایت شد. 

وی تشکیل حکومت اسلامی را حرکت نویی در جهان اسلام خواند و بیان داشت: جمهوری اسلامی سدی فولادین در مقابل استکبار جهانی سامان داد که مقدمه آن از حوزه علمیه و 19 دی پایه‌ریزی شد.

حجت الاسلام سالک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جمهوری اسلامی به محوریت ولایت و بر مبنای مجموعه ارزش های الهی ذکر شده در قرآن صورت گرفته است، تصریح کرد: ملت ایران در طول سالیان دراز با مبانی ارزشی از حیث رشد علمی و دست یابی به معارف اسلامی آشنا بوده و این روحیه دینی بر سراسر زندگی جامعه اسلامی غالب است و همانند موتور محرک انقلاب عمل می‌کند. 

وی بیان داشت: چنانچه روحیه ایمانی بر جامعه حاکم نبود حماسه 9 دی سامان نمی‌گرفت و هیچ قدرتی نمی‌توانست خیل انبوه جمعیت را به دفاع از اصل اسلام و ولایت به صحنه آورد، بنابراین می‌توان گفت انقلاب آنها ارزشی بوده و این روحیه رو به تقویت است و گسترش این مسأله بیداری اسلامی و مقابله با صهیونیسم را رقم می‌زند.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عمل به میثاق ملی و قانون اساسی توسط مسؤولان را رمز اصلی موفقیت دانست و در تبیین وظیفه مسؤولان نسبت به مردم، گفت: مسؤولان جز تسلیم شدن در برابر رشد و بیداری راهی ندارند و باید قانون را فصل الخطاب دانسته و در مسیر ولایت در حرکت باشند.

حجت الاسلام سالک در پایان حرکت در مسیر ولایت را ضامن وحدت تشکیلاتی نظام  و سدی در مقابل دشمنان اسلام خواند و با بیان این‌که رسالت مسؤولان ایجاد آسایش برای مردم است، اظهار داشت: همانگونه‌ که امام راحل فرمودند « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، این مسأله محل تمرکز دشمنان است و مسؤولان باید با ایجاد رفاه، اشتغال و افزایش سطح تولید ملی به سوی بی‌نیازی از بیگانگان گام بردارنداز رسالت های مسؤولان است./908/ت302/ج

ارسال نظرات