۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۵۲۵۴۱

ابراز تاسف رییس مجلس از معطل ماندن کارهای فرهنگی به دلیل نبود بودجه

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به این‌که در کشور خرج‌های زیادی می‌شود اما کارهای فرهنگی معطل بودجه است ابراز تاسف کرد.
دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ دکتر علی لاریجانی،‌ رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت و تودیع حجت الاسلام رسول جعفریان،‌ رییس سابق کتابخانه مجلس که روز دوشنبه هجدهم دیماه، در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به خصوصیات علمی و کاری حجت الاسلام جعفریان، اظهار داشت: وی در کار علمی شجاعت کم‌نظیر داشته و محافظه کاری ندارد و من این روحیه را در استاد مطهری هم می‌دیدم که در ارائه نظرات با شجاعت عمل می‌کردند.

وی در ادامه افزود: پرکاری و سرعت حجت الاسلام جعفریان در کار علمی از حد تصور خارج و تمرکز وی بر همه کارها ستودنی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار حجت الاسلام جعفریان اظهار داشت: آثار وی دارای موضوعات متنوع با گرایش‌های گوناگون است که با توجه به سن نه چندان بالای وی، تعدار آثار قابل توجهی دارند.

لاریجانی با اشاره به دیگر خصوصیات حجت الاسلام جعفریان ابراز داشت: وی هر روز با اشتیاق در محل کار من حضور می‌یافت و با ارائه نظریات جدید ابتکارات جالبی را در کتابخانه مجلس ایجاد کرد و همت وی این بود که امکانات را برای پژوهشگران فراهم کند.

وی در ادامه افزود: مدیریت حجت الاسلام جعفریان نشان داد که اگر مردان فرهنگی و صاحب‌نظر در مسند اجرایی قرار گیرند،‌ شرایط و محیط را تغییر خواهند داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فرهنگی و پژوهشی کشور بیان داشت: بنده قبول دارم که بخش فرهنگ و پژوهش در کشور مظلوم است و تاسف‌بار این‌که برخی کارهای فرهنگی معطل بودجه مانده است و در حالی‌که خرج‌های زیادی صورت می‌گیرد، برنامه‌های فرهنگی در مظلومیت بودجه قرار می‌گیرند.

 وی در ادامه افزود: رونق فضای فرهنگی و پژوهشی در کشور با مشارکت مردم،‌ باعث ایجاد توسعه پایدار خواهد شد و نباید بخش فرهنگ و پژوهشی جامعه مورد غفلت واقع شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به سوابق دکتر رجبی دوانی رییس جدید کتابخانه مجلس اظهار داشت: وی از بیت شریف والد بزرگوارشان که نویسنده‌ای بزرگ و توانا بودند برخاسته‌اند و جامعه از وجود آیت الله دوانی بهره‌ها برده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دکتر محمد رجبی دوانی تجربه مناسبی را از کتابخانه ملی دارند و باید از تجربیات حجت الاسلام جعفریان در تعامل با کتابخانه‌های کشورهای همسایه به ویژه مصر استفاده کند و این روابط را گسترش دهند.

وی در پایان افزود: با توجه به مشکلات بودجه‌ای، طرحی برای توسعه کتابخانه مجلس از نظر ساختمانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بنای عظیم طراحی شده، بسیاری از مشکلات را حل کند./958/پ202/ص

ارسال نظرات