۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۲۸۵۲
آیت الله نورمفیدی:

قیام حسینی سبب ماندگاری مکتب و راه پیامبر اعظم شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه عظیم عاشورا اشاره کرد و با بیان این که این قیام عظیم تاریخی اسلام ناب را متحول کرد، گفت: قیام حسینی موجب ماندگاری مکتب و راه پیامبر گرامی اسلام شده است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز همایش ملی شعر عاشورایی در گرگان شعر را قدیمی ترین هنر بشر دانست و با بیان این که این هنر ارزشمند و فاخر از زیبایی و اثر گذاری بسیار مناسبی برخوردار است، گفت: این هنر می تواند ابزار مناسبی برای انتقال و تبیین آموزه های ارزشمند دینی در جامعه باشد.

 

وی با اشاره به این که شعر از هنرهای قدیمی و فاخری است که مورد استخدام حق و باطل واقع شده است، خاطرنشان کرد: برخورد پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) با شعرای آن دوران درسی برای همه ما در مواجهه با این هنر ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه عظیم عاشورا اشاره کرد و با بیان این که این قیام عظیم تاریخی اسلام ناب را متحول کرد، گفت: قیام حسینی موجب ماندگاری مکتب و راه پیامبر گرامی اسلام شده است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که قیام حسینی متعلق به همه بشریت است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود زمینه تعالی دین و ارزش های اسلامی را موجب شد.

 

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به تأثیر شعر عاشورایی در جامعه اسلامی افزود: این تأثیر باید به مانند زمان وقوع حادثه و آثار بعد از آن باشد، به گونه ای که بعد از واقعه حادثه کربلا، هیچ وقت حکام ظالم بنی امیه و بنی عباس در امان نبودند.

 

آیت الله نورمفیدی زبان شعر را یکی روش های مؤثر تبیین عظمت نهضت عاشورا در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سروده های شاعران باید عمق حادثه عاشورا را تبیین کند و سطحی نگری در این خصوص بپرهیزند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با بهره مندی از کلمه ها و سخنان امام حسین(ع) می توان همه حقایق دینی را از اساس و ریشه که شامل توحید، عمل صالح و اخلاق است، به صورت شعر بیان کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از سرودن برخی شعرهای بی محتوا در خصوص عاشورا و قیام حسینی، خاطرنشان کرد: برخی از اشعار نتوانسته به خوبی عظمت حادثه عاشورا را تبیین کند./950/پ202/س

ارسال نظرات