۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۵۲۸۹۴
خطیب جمعه قم:

اجازه فتنه‌گری به هیچ گروهی نخواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قم با بیان این که فتنه‌گران می‌خواهند با کلید واژه «انتخابات آزاد» در کشور آشوب بپا کنند، تصریح کرد: با توجه به روشنگریی‌ها رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران هرگز به فتنه‌گران برای به آشوب کشیدن کشور اجازه نخواهند داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، خطیب جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به دیدار شماری از مردم ولایتمدار این شهر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه امسال همچون سال‌های گذشته مردم این شهر با رهبر انقلاب اسلامی تجدید پیمان دوباره‌ای بستند.
وی به برخی از سخنان مطرح شده رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار مطالب بسیار مهمی از سوی رهبر انقلاب بیان شد که بسیار ارزشمند و کلیدی بود و ان شاءالله تلاش خواهیم کرد تمام مطالبات حضرت ایشان نصب العین کارهای ما قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، قیام نوزده دی را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: قیام مهم و ارزشی مردم شهر مقدس قم در نوزده دی هرگز نباید به فراموشی سپرده شود، هنرمندان باید با هنرنمایی خود به شکل‌های مختلف این قیام را به تصویر بکشند تا برای همیشه در دل مردم و جوانان ما جاودان بماند.
وی قدرشناسی از تلاش مردم و ایستادگی مردم این شهر در برابر استکبار را از جمله مسائلی دانست که باید به آن اهمیت ویژه قائل بود و در ادامه افزود: 19 دی از مقاطع مهم تاریخی این مرز و بوم است و باید قدرشناس این مردم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و در جمع هزاران نفر از نمازگزاران جمعه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: قیام مردم قم طلیعه انقلاب اسلامی و روح تازه‌ای به انقلاب دمید و اگر این قیام نبود، دشمنان هویت اسلامی ما را انکار می‌کردند؛ زیرا مرجعیت و حوزه علمیه در حمایت از این انقلاب عظیم در نوزده دی به میدان آمدند و برگ زرینی را برای کشور رقم زدند.
وی گفت: قم در ماجرای انقلاب اسلامی نقش خط شکنی را داشت و مردم این شهر پایبندی خود را به نظام و انقلاب در طول تاریخ به ویژه در قیام نوزده دی به اثبات رساندند، زیرا پایبندی به ولایت در این شهر سابقه هزار ساله دارد، زیرا قم پایگاه نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ بوده است.
استاد حوزه علمیه قم تصیرح کرد: قم در خط اصیل ولایت باقی مانده است و این اخلاص را مدیون ولایت و مرجعیت در حوزه علمیه است.
وی افزود: نوزده دی، حرف‌های نویی برای مردم داشت که در طول تاریخ بی سابقه بود؛ زیرا در آن زمان دشمنان، دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و این قیام نوزده دی بود که با تشکیل حکومت اسلامی بت‌های دشمنان را شکست و حکومت دینی را به منصه ظهور رساند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با تشکیل حکومت اسلامی توانست دو حرکت سلبی و ا یجابی را ایجاد کند، سلب قدرت‌های پوشالی و سلب افیون بودن دین از جمله این دستاوردها بود، همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین و بیداری اسلامی از دیگر دستاوردهای این انقلاب بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و به گوشه‌ای از سخنان رهبری در دیداری مردم در خصوص انتخابات پرداخت و افزود: همچنان که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، انتخابات باید قانونی در فضای آرام، در سلامت کامل، آزاد با حضور گسترده و بدون تاخیر برگزار شود، زیرا انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در طول سی سال گذشته انتخابات همیشه قانونی و آزاد برگزار شده، شعار برخی افراد برای تشنج در انتخابات را بی‌ارزش دانست و تاکید کرد: برخی می‌خواهند با این حرف‌های نادرست مردم را از مساله مهم دور کنند و انتخابات را به حاشیه برانند، در حالی که مردم ما بیدار هستند و هرگز با این کلید واژه‌های همچون انتخابات آزاد گول نخواهد خورد.
وی تصیح کرد: کلید واژه «انتخابات آزاد» رمز آشوب برای انتخابات آینده است و دشمنان برای گروه‌ها و جریانات مختلف در داخل کشور برای برهم زدن و آشوب کشیدن کشور، تکلیف مشخص کردند، اما بدانند که هرکس بخواهد جدول دشمن را در این زمینه پر کند با قاطعیت اعلام می‌کنیم اجازه آشوب را هرگز به فتنه گران نخواهیم داد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: انتخابات ایران به قدری آزاد است که عده‌ای ورشکسته سیاسی تلاش می‌کنند با حیله‌های مختلف وارد آن شوند تا به پیروزی برسند، زیرا اگر انتخابات آزاد نبود چرا به طمع افتاده‌اند و هر روز در روزنامه‌های زنجیره‌ای خود به این کلید واژه‌ها می‌پردازند.
وی افزود: این شگرد دشمن است تا مردم را دچار تردید کنند و بتواند از آب گل آلود ماهی بگیرند و پیروزی را از آن خود کنند. الحمدالله با هدایت‌ها و راهنمایی‌ها که رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، مردم ما دست دشمن را خوانده و می‌داند این قلم به دستان مزدور کاری از پیش نخواهند برد.
امام جمعه قم گفت: برای ما تعجب برانگیز است که چرا هنوز برخی از فتنه‌گران سال 88 عبرت نگرفته‌اند و دم از فتنه می‌زنند،‌متاسفانه برخی افراد فرصت طلب در داخل کشور می‌خواهند سران فتنه را احیا کنند از این رو باید به هوش بود./917/پ201/ج
ارسال نظرات