۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۹۱۸
دبیر شورای نگهبان:

منادیان انتخابات آزاد شکست خورده های سیاسی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران از افرادی که ادعای سیاست مداری می کنند و در عمل شعارها و حرف های ضد انقلاب و سلطنت طلبان از حلقوم آنان شنیده می شود به شدت انتقاد و آنان را شکست خوردگان عرصه سیاست توصیف کرد.
آيت الله جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی، از کسانی که دم از انتخابات آزاد می زنند انتقاد کرد.
وی مردم را مهم ترین شاهد بر سلامت و آزادی انتخابات در کشور دانست و تصریح کرد: تاکنون از ابتدای انقلاب انتخابات های زیادی در کشور برگزار شده است و همواره نیز انتخابات ما سالم بوده و هیچ کس مجبور به مشارکت و رای دادن به فرد خاصی نبوده و مردم خود آزادانه مشارکت کرده و به کاندیدای مورد نظر خود رای داده اند.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به روند قانونی نامزدهای انتخابات برای ثبت نام، اظهار داشت: قانون شرایط مشخص کرده و همه می توانند به صحنه بیایند، اگر کسی واجد شرایط باشد امکان رد شدن ندارد و اگر هم واجد شرایط نباشد توقع نداشته باشد صلاحیت او تأیید شود.
امام جمعه تهران «انتخابات آزاد»‌ را کلیدواژه فتنه آینده دانست و با بیان این که افرادی که این واژه را مطرح می کنند شکست خورده های سیاسی هستند، به شدت از آنان انتقاد کرد و گفت: افرادی که ادعای سیاست مداری می کنند و یک زمانی نیز مسؤولیت های بالایی داشتند چطور امروز همان حرف ضد انقلاب و سلطنت طلبان را تکرار می کنند.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر این که این فراد باید خجالت بکشند، تصریح کرد: ملت ایران بصیر و هوشیار است و هم سران فتنه و هم ساکتین فتنه که به آنها چراغ سبز نشان دادند را به خوبی می شناسند.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی خاطرنشان کرد: متاسفانه باید عنوان کنم افرادی که در فتنه سال 88 دخیل بودند امروز از نظام و مردم طلبکار شده‌‌اند و بعد از آن همه خسارتی که به مردم و نظام زدند انتظار دارند که کرسی ریاست جمهوری به دست آنها باشد و منتظر جایزه گرفتن هستند.
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف قیام مردم قم در 19 دی پرداخت و حماسه 9دی را متمم این حرکت ارزیابی کرد.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران گریزی هم به مسائل بین المللی و منطقه ای زد و با اشاره به تحولات کشور عراق، تصریح کرد: دشمنان به دنبال فتنه مذهبی و آشوب در عراق هستند و تمامی مردم و گروه های مختلف این کشور اسلامی باید با حفظ وحدت مراقب نقشه های شوم دشمنان باشند.
آیت الله جنتی همچنین مقاومت جانانه مردم مظلوم بحرین را ستود و از آنان خواست همچنان در این مسیر مقاوم باشند و توکل شان به خدا باشد.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تهران را به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت رسول و صلح امام حسن(ع) اختصاص داد و مناسبت های دهه پایانی ماه صفر را به عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت گفت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات