۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۳۲۸۴
آیت الله نوری همدانی:

شهادت عالی ترین مقام انسان است

خبرگزاری رساـ حضرت آیت الله نوری همدانی، شهادت را عالی ترین مقام انسان دانست و گفت: امنیت، ترقّی و پیشرفت در همه عرصه‌ها در شرایط کنونی را مدیون و مرهون خدمات شهدا و خانواده‌های شهدا می‌دانیم.
آيت الله نوري همداني در ديدار با خانواده شهيد عاشوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  بوشهر، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید جهان اسلام در دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری، نخستین شهید روحانی انقلاب، با بیان این که خانواده شهدا حق بزرگی به گردن انقلاب، ملت و اسلام دارند، ابراز داشت: امنیت، ترقّی و پیشرفت در همه عرصه‌ها در شرایط کنونی را مدیون و مرهون خدمات شهدا و خانواده‌های شهدا می‌دانیم. 

این مرجع تقلید خاک، قبور و تربت شهدا را سرشار از پیام‌های مهم دانست و ابراز داشت: پیام شهدا این است که ما در راه قرآن و اسلام، به فرمان قائم مقام امام عصر(عج) گردن نهاده و عمل کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان خاطراتی آموزنده از دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به سبب این که شهدا همه چیز خود را در راه خدا فدا کرده‌اند دارای مقام بسیار بالایی هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با استناد به یکی از احادیث امام صادق(ع)، اظهار داشت: شهادت، عالی‌ترین مقامی است که انسان می‌تواند به آن دست یابد.

این مرجع تقلید با بیان امتیازات و جایگاه شهدا در عالم ملکوت، گفت: شهدا و خانواده‌های آنها در درگاه پروردگار از قدر و موقعیت بالایی برخوردار هستند.

وی همچنین با بیان این که ائمه اطهار(ع) گرامی‌ترین مرگ‌ها را شهادت در راه خدا می‌دانستند، افزود: برگزیدگان خدا، مرگ طبیعی را برای خود ننگ و عار می دانند.

در ابتدای این دیدار نیز آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که استان بوشهر یکی از استان‌هایی است که نسبت به جمعیت خودش جزء استان‌های برتر در تقدیم شهید به انقلاب اسلامی ایران می‌باشد، فرمودند: 2100 شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده گواه بر این گفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین با بیان این که استان بوشهر به برکت خون شهدا و خانواده‌های ایشان، مورد لطف و عنایت ویژه است، افزود: شهدا و خانواده‌های آنها نور چشم مردم استان بوشهر هستند.

وی حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان را یکی از برکات عالیه خداوند دانست و بیان داشتند: مردم همواره قدردان شهدا بوده‌اند و با برگزاری مراسمات و یادواره‌های گوناگون به مقام شهدا احترام می‌گذارند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تشکر از حضرت آیت الله نوری همدانی به جهت سفر به استان بوشهر، اظهار داشت: تأثیرات مثبت سفر ایشان به استان، بسیار زیاد بوده است.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر ابراز امیدواری کرد که این سفر آغازی برای سفرهای آینده باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید قدردان ولایت و مرجعیّت باشند.

 

در پایان این دیدار نیز از چند خانواده شهید به رسم یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد./9454/پ202/ج

ارسال نظرات