۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۵۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

دشمنان به دنبال درگیری‌های قومی در عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دشمنان اسلام در عراق با ایجاد تنش درصدد ایجاد جنگ‌های قومی، عشیره ای و درگیری میان شیعه و سنی هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: انفجارهای تروریستی متعدد در نقاط مختلف کشورهای اسلامی همه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف امت اسلامی طرح‌ریزی می شود.

 

وی با تأکید بر این‌که انفجارهای تروریستی و متهم کردن گروه‌های مختلف از جمله سیاست‌های کثیف غرب برای راه‌اندازی جنگ‌های داخلی و تفرقه میان مسلمانان بوده است، خاطرنشان کرد: انفجارهای اخیر در کویته پاکستان که منجر به کشته شدن 168 نفر از شیعیان شد، فاجعه‌ای بزرگ در تاریخ محسوب می شود که سردمداران غربی حتی چنین جنایاتی را محکوم نیز نمی کنند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به انفجار تروریستی دانشگاه حلب سوریه که در جریان آن بیش از 80 نفر کشته شدند، تصریح کرد: به یقین چنین جنایاتی از سوی استکبار جهانی طرح‌ریزی می شود، تا شاید بتوانند در آستانه فرا رسیدن هفته وحدت جنگ شیعه و سنی در ممالک اسلامی به راه اندازند، دشمنان چنین توهمی را به گور خواهند برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: هدف اصلی استکبار جهانی و مزدوران غربی‌اش سلب امنیت و آرامش از کشورهای اسلامی، به وی‍ژه ممالک شیعی و علوی است، باید دانست که امروز دشمنان اسلام در عراق با ایجاد تنش درصدد ایجاد جنگ‌های قومی، عشیره ای و درگیری میان شیعه و سنی هستند.

 

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت مردم عراق در مقابله با فتنه‌های دشمنان تصریح کرد: نباید اجازه داد عده‌ای مرتجع، افراطی و وابسته به غرب نقشه‌های شوم آمریکایی و صهیونیستی را در عراق پیاده کنند، این کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و امنیت است.

 

وی همچنین با اشاره به تحرکات اخیر گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: سلفی ها با حمایت غرب که در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند، به کشتار شیعه و سنی ادامه می دهند، این در حالیست که مجامع بین المللی که همواره بر طبل تو خالی حقوق بشر غربی کوبیده‌اند در برابر چنین جنایاتی نه تنها سکوت اختیار می کنند، بلکه حمایت علنی از تروریست‌ها دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد بابرکت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: دشمنان در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به دنبال فتنه‌ای دیگر در کشور هستند، در چنین شرایطی مسؤولان نظام نباید با انجام اعمال و سخنان نسنجیده بهانه دست دشمنان اسلام بدهند.

 

وی با تأکید بر این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهترین منشور عمل مسؤولان در خدمتگزاری به ملت و مقابله با دشمنان نظام است، گفت: متأسفانه برخی از حرف و حدیث‌های ناآگاهانه در برخی محافل سوژه‌های تخریبی دشمنان نظام را فراهم می کند، باید به مسائل و آگاهانه نگاه کرد و از برخورد عوامانه پرهیز شود.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌‎خه برخی سخنان نسنجیده ممکن است شیعیان در کشوهای مختلف را به خاک و خون بکشد، تصریح کرد: شاخص عمل، رفتار و گفتارمان باید ولایت فقیه باشد، هرگونه تندروی و تحرکات افراطی آینده نظام اسلامی را به خطر خواهد انداخت./9354/پ201/س

ارسال نظرات