۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۶۹۶
مدیرکل صدا وسیمای مرکز ایلام:

اعتماد مردم به رسانه، عامل ترویج وقف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صدا وسیمای مرکز ایلام اعتماد مردم به رسانه های جمعی و مطبوعات را عامل مهمی در ترویج و اشاعه سنت الهی وقف در جامعه عنوان کرد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اوقاف ایلام، علی رامک، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام، در همایش وقف و رسانه که صبح امروز در محل سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز ایلام برگزار شد، گفت: رسانه ها جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون با جلب اعتماد و تعامل با مردم، نقش بسزایی در فرهنگ سازی سنت حسنه وقف در جامعه ایفا می کند.

 

وی افزود: صدا و سیما در قالب رویکرد مستقیم و غیرمستقیم و نگاهی همه جانبه به وقف، ساخت تیزر، مستند، فیلم و سریال در این زمینه مردم را با آثار مثبت وقف در جامعه آشنا خواهد کرد.

 

رامک تصریح کرد: ضرورت ایجاب می کند مسئله وقف در رسانه به نحو مطلوبی در سطح جامعه ترویج و راهکارهای افزایش موقوفات به ویژه در این استان ارائه شود.

 

مدیرکل صداو سیمای مرکز ایلام، از ساخت قسمت دوم سریال محلی "برا و بش" با موضوع وقف در این استان خبر داد و افزود: برنامه ریزی و تهیه فیلم نامه این سریال در دست اقدام بوده و پس از ساخت سریال سال آینده از شبکه استانی ایلام پخش خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای فرهنگ سازی، نهادینه کردن سنت حسنه وقف در این استان و به دست آوردن جایگاه مطلوب آن تمام تلاش خود را در ساخت برنامه های مختلف در این زمینه به کار خواهد گرفت.

 

همچنین حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: موقوفات بزرگ و فراوانی در سال های اخیر در این استان وقف شده که نیازمند احیا بوده و این اداره کل کارهای حقوقی لازم برای احیای این موقوفات را در دست اقدام دارد.

 

وی اظهار کرد: وقف از دیدگاه علماء و بزرگان همانند احکام شرعی و سایر فروع دین از اهمیت بسزایی برخوردار بوده تا جایی که امام راحل در کتاب تحریرالوسیله بعد از نماز و عبادت، بیشترین مبحث را به سنت حسنه وقف اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه پیگیری مسئله وقف نبایستی تنها در هفته وقف و به سازمان اوقاف منتهی شود، افزود: وقف به عنوان تکلیفی الهی وظیفه همگانی بوده و باید در تمامی زمان ها و عرصه ها به درستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

 

وی رسانه های جمعی را مهمترین و اصلی ترین نهاد تاثیرگذار در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هیچ نهاد و ارگانی در زمینه فرهنگ سازی وقف در جامعه همانند رسانه نمی تواند کارکرد و آثار این سنت نیکوی الهی را به همگان شناسایی و معرفی کند.

 

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: استان ایلام از لحاظ بقاع متبرکه از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده اما متاسفانه در زمینه موقوفات در رتبه آخر کشور قرار گرفته و این سنت حسنه هنوز جایگاه مطلوب خود را در این استان پیدا نکرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری ها به عنوان دستان پرتوان سازمان اوقاف و امور خیریه، در زمینه تبیین وقف، آثار و برکات این سنت حسنه و راهکارهای افزایش موقوفات در جامعه به ویژه این استان تلاش خود را مضاعف کنند.

 

وی در پایان از تمامی خبرنگاران رادیو و تلویزیون، خبرگزاری ها و مطبوعات این استان برای پوشش مطلوب و مناسب خبری هفته وقف تشکر و قدردانی کرد./967/د101/ب

 

ارسال نظرات