۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۳۷۷۴

اردوی زیارتی طلاب حوزه‌های علمیه‌ تبریز و بناب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ اردوی فرهنگی زیارتی طلاب و روحانیان مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرهای تبریز و بناب به مقصد شهر مقدس قم آغاز شد.
اعزام طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با پایان امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی حوزه علمیه تبریز، اردوی فرهنگی زیارتی طلاب و روحانیان مدارس علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرهای تبریز و بناب به مقصد شهر مقدس قم آغاز شد.

 

حجت الاسلام عبداللهی، معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز و مدیر کاروان زیارتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: مطابق هر سال اردوی زیارتی به مقصد شهر مقدس قم و با هدف زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(ع) با حضور 150 نفر از طلاب پایه مختلف این مرکز علوم اسلامی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کاروان زیارتی طلاب تبریز امروز ساعت 19 بعد از نماز مغرب و عشا از مقابل درب حوزه علمیه تبریز و با بدرقه مدیران حوزه علمیه استان حرکت خواهد کرد و روز سه شنبه در حسینیه نیروگاه قم مستقر خواهیم شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز افزود: طلاب ضمن زیارتگاه بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) دیدارهای مختلفی با علما و مراجع عظام تقلید از جمله حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله تحریری، آیت الله فروغی، حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله مصباح یزدی در شهر قم خواهند داشت.

 

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: حضور در مسجد مقدس جمکران و امام زاده های معروف شهر قم از جمله امام زاده چهل اختران از دیگر برنامه های این اردوی زیارتی در قم خواهد بود و در مسیر برگشت طلاب با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا(س) با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید پیمان خواهند داشت.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام رسول جوانی، معاون فرهنگی حوزه علمیه بناب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا از آغاز اردوی فرهنگی، زیارتی و سیاحتی طلاب این مرکز علوم دینی به مقصد شهر مقدس قم خبر داد و گفت: این اردو همه ساله پس از اتمام نیم سال اول تحصیلی با حضور تمامی طلاب و اساتید حوزه برگزار می شود.

 

وی افزود: زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فامطه معصومه(س)، دیدار با علما و مراجع، برگزاری جلسات اخلاق، نشست‌های هم‌اندیشی و مباحثه‌های عقیدتی و اخلاقی و همچنین اجرای مسابقات مختلف فرهنگی در طول مسیر از جمله برنامه‌های این اردوی زیارتی خواهد بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات