۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۷۸۸
با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

ساخت یادمان شهدای زینبیه در میانه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ احداث یادمان شهدای دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش امروز برای شرکت در همایش بین المللی نیمکت‌های سوخته « یادمان شهدای دانش‌آموز بمباران هوایی رژیم بعث عراق » وارد شهرستان میانه شد و در محل احداث یادمان شهدای زینبیه با بیان این‌که رمز بزرگ شهدا تمسک به ولایت فقیه است، اظهار داشت: رمز سعادت شهدا ولایت‌مداری آنان بود.

 

وی کلنگ احداث یادمان شهدای دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه را به زمین زد و خواستار شناساندن مظلومیت شهدای این دو مدرسه در جریان بمباران هوایی عراق در سال 65 شد و گفت: همایش بین المللی نیمکت های سوخته که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد شهادت 38دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه برگزار می شود، مقدمه‌ای برای آشنایی با آرمان و هدف شهدای دانش‌آموز کشور است.

 

گفتنی است، یادمان شهدای دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری احداث می شود.

 

ولایت‌مدار واقعی در عمل تابع رهبری است

 

حمید رضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش همچنین امروز پس از دیدار از محل یادمان شهدای زینبیه در میانه، با فرهنگیان این شهر دیدار کرد و اظهار داشت: ولایتمدار واقعی کسی است که در عمل هماهنگ و تابع با رهبری به وظایف عمل کند، تنها شعار دادن در مسیر ولایت‌مداری کافی نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که همه مسؤولان اعم از مجلس، دولت و قوه قضائیه باید با آگاهی کامل نگذارند حق نظام و خون شهدا پایمال شود، تصریح کرد: سند تحول بنیادین بر اساس احکام عالی دین مبین اسلام، آموزه های قرآنی، سیره ائمه معصومین(ع)، امام راحل و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده و مصوب شده است.

 

 

حاجی بابایی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب از سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفابخش یاد کرده‌اند، افزود: ارتقای جایگاه علمی و منزلت اجتماعی معلمان، استادان، فرهنگیان و فن آوران و بحث تکریم و بزرگداشت جایگاه آنها از مهم ترین ارکان سند تحول بنیادین است.

 

وی پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر را اصلی ترین موضوعات آموزشی به دانش آموزان برشمرد و افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تعیین جایگاه اصلی آموزش و پرورش که تربیت اساس عملکرد آن است، تهیه و تدوین شده است.

 

گفتنی است، همایش بین المللی نیمکت‌های سوخته عصر امروز با حضور سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان و حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارالله میانه برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات