۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۳۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

سیره عملی پیامبر بهترین الگو برای تقویت وحدت میان امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، سیره عملی پیامبر گرامی اسلامی را بهترین الگو برای تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و ادامه داد: آحاد مسلمانان باید با توجه به سیره عملی پیامبر اکرم(ص) مانع از تحقق توطئه های دشمنان اسلام شوند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت از برگزاری 72 ویژه برنامه در این استان خبر داد.

 

وی با بیان این که هفته وحدت فرصت مناسبی برای تحقق بیشتر اتحاد اسلامی است، افزود: صلح، دوستی و برادری در عصر حاضر امری لازم و ضروری است چرا که دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود افزود: وجود هرگونه تفرقه و جدایی بین مسلمان از نقشه های شوم رژیم صهیونیستی است که در تلاش هستند تا مسلمانان را از هم جدا کنند و باید با هوشیاری کامل دشمنان را ناکام سازیم.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که هفته وحدت از دوراندیشی های امام راحل است و باید همه مسلمانان، قدر آن را بدانند، گفت:  متفکران و اندیشمندان با بیان اهمیت وحدت برای دنیای اسلام در برهه کنونی که قدرت های استکباری از هر سوی مسلمانان را مورد هجمه‌های خود قرار دادند، دست به روشنگری زده تا بیداری اسلامی به همه دنیا منتقل شود.

 

وی، پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت امت اسلامی دانست و با بیان این که مسلمانان جهان باید با دوری از مسائل تفرقه انگیزانه، قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) را محور تقویت وحدت خود قرار دهند، افزود: توجه به این اصل کشورهای اسلامی را در برابر توطئه افکنی های دشمنان بیمه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام یاری، سیره عملی پیامبر گرامی اسلامی را بهترین الگو برای تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و ادامه داد: آحاد مسلمانان باید با توجه به سیره عملی پیامبر اکرم(ص) مانع از تحقق توطئه های دشمنان اسلام شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وحدت امت اسلامی را زمینه ساز مبارزه با استعمار خارجی دانست و خاطرنشان کرد: مردم مسلمان باید با تقویت نقاط مشترک در میان هم چشم طمع بدخواهان نظام را کور کنند.

 

حجت الاسلام یاری، وحدت را کلید پررمز و راز همه موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و کسب افتخارات بشر در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی باید به دور از شیعه و سنی بودن تنها به اتحاد و همدلی بیاندیشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که در حال حاضر ایران اسلامی پرچم دار وحدت در دنیا محسوب می شود، تصریح کرد: این پرچم داری سبب عصبانیت دشمنان شده و آنها را دچار گمراهی کرده است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به برنامه های این هفته تصریح کرد: در هفته وحدت امسال 72 ویژه برنامه فرهنگی، تربیتی اجرا می شود که بیش از 35 برنامه در غرب استان و در مناطق سنی نشین خواهد بود.

 

وی از برگزاری همایش «سیره نبوی تحقق وحدت اسلامی»، پنجم بهمن با حضور برادران اهل سنت و تشیع در تالش خبر داد و گفت: برنامه های هفته وحدت در گیلان با شکوه خاصی برگزار خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات