۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۳۶۹
آیت الله نورمفیدی:

پایبندی به سیره پیامبر اکرم بهترین راه وحدت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که امت اسلامی باید در راه روش مسیر پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت رسول خدا را دنبال کنند، تصریح کرد: راهی که ائمه اطهار(ع) عمل کرده را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش علما و چهره‌های تقریبی استان در گرگان، اقدام امام خمینی(ره) در نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت را حرکتی مناسب در جهت تقویت وحدت امت اسلامی دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با این نامگذاری زمینه تقویت وحدت میان شیعه و سنی را فراهم کردند.

 

وی وحدت و همدلی امت اسلام را یکی از مهم ترین دغدغه های امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همیشه بر ضرورت برقراری وحدت میان مسلمانان تأکید فراوان داشتند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این نامگذاری ارزشمند با استقبال گسترده امت اسلامی روبه‌رو شده است، گفت: امروز مسلمانان جهان با وحدت و برادری این هفته را با شکوه و عظمت خاصی دنبال می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که وحدت امت اسلامی همواره مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده است، ادامه داد: مسلمانان باید پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت خود قرار دهند و با ادامه مسیر تعیین شده از سوی پیامبر خوبی ها و مهربانی ادامه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

 

امام جمعه گرگان، وحدت امت اسلامی را تاکتیکی دانست و با بیان این که در قرآن و روایت های دینی همواره بر وحدت میان مسلمانان تأکید فراوان شده است، گفت: دوری از تفرقه و اختلاف مهم ترین سفارش معصومین(ع) بوده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز باید همه مذاهب اسلامی در کنار هم قرار گیرند و زمینه تقویت جایگاه اسلام را در عرصه جهانی فراهم کنند، گفت: اسلام دین دوستی و برادری است و باید زیر چتر ارزش های انسان ساز دینی به تعالی و سعادت دست یافت.

 

وی وحدت را تنها راه عملی خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با هوشیاری و بصیرت در برابر تهاجم دشمنان شریعت محمدی قرار گیرند.

 

امام جمعه گرگان این که امروز بر امت اسلامی تکلیف است که از دستورهای ارزشمند دین مبین اسلام در خصوص دوری از تفرقه و نزاع عمل کنند، گفت: تنها شعار وحدت دادن خوب نیست، بلکه باید در عمل شاهد وحدت عملی میان امت اسلام باشیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تفرقه و اختلاف باید ریشه ای حل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز هم برخی ها گرفتار مشکل اختلاف هستند که باید به سیره پیامبر گرامی اسلام مراجعه کنند.

 

وی  گفت: هر مذهبی ریشه های اعتقادی، فقهی و تفسیری محکم و متقن دارد و باید بین علما و اندیشمندان مسلمان در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت گیرد؛ اما این گونه بحث ها بین توده مردم کشیده نشود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که امت اسلامی باید در راه روش مسیر پیامبرگرامی اسلام و اهل بیت رسول خدا را دنبال کنند، تصریح کرد: راهی که ائمه امامیه عمل کرده را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است./950/پ202/س

ارسال نظرات