۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۴۳۹۰
رییس مجلس:

حضور شخصیت‌هایی با فکر وسیع در جهان اسلام بیش از گذشته مورد نیاز است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در همایش بین المللی نکوداشت آیت الله تسخیری، با اشاره به این‌که گروه‌های تکفیری در جهان اسلام پراکندگی ایجاد می‌کنند نیاز به شخصیت‌هایی که فکر وسیع دارند را بیش از گذشته دانست.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در همایش بین المللی نکوداشت آیت الله تسخیری، تجلیل از بزرگان را سنت مطلوبی دانست و با بیان این‌که آیت الله تسخیری عمر خود را در معارف الهیه صرف کردند گفت: آیت الله تسخیری در علوم نقلی و عقلی از جمله کلام، فلسفه، تفسیر، فقه و اصول تبحر دارند و این مسئله بر فعالیت‌های ایشان تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان این‌که شهرت آیت الله تسخیری در خارج از کشور بیشتر است ابراز داشت: وجه شاخص فعالیت‌های آیت الله تسخیری تلاش وی برای تقریب بین صاحب نظران مذاهب مختلف اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر امروز در ساحت جغرافیای اسلامی نظری اجمالی بیندازیم، جدای از موجودات موذی و گروه‌های تندرو و افراطی که مشکلاتی را برای دنیای اسلام ایجاد می‌کنند و نگاه سطحی به اسلام دارند، حضور شخصیت‌هایی که فکری وسیع دارند، بیش از گذشته مورد نیاز است.

وی همچنین افزود: گروه‌های تندرو و افراطی علم تکفیر را بلند می‌کنند و همه مذاهب اسلامی را کافر می‌دانند به‌طوری‌که پول و امکانات وسیعی در اختیار دارند و با استفاده از رسانه‌ها توانسته‌اند در جهان اسلام پراکندگی ایجاد کنند و آن چه امروز در سوریه رخ می‌دهد ناشی از همین نگرش است.

لاریجانی با اشاره به حدیثی اظهار داشت: آیت الله تسخیری قلبی خاشع دارد و اخلاص وی در ارتباط با صاحب نظران اسلامی بسیار موثر بوده است./956/پ202/ص

ارسال نظرات