۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۴۴۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله تسخیری در حوزه‌های مرزبانی از دین قدم زده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه در تبیین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله تسخیری گفت: او عالمی زمان شناس، متواضع، ساده زیست، تکلیف گرا، خیرخواه امت اسلامی، خستگی ناپذیر، تاثیرگذار و مرد میدان‌های سخت است که به شخصیتی محبوب در زمینه اسلامی تبدیل شده است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عصر امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه، در همایش بین المللی نکوداشت آیت الله تسخیری اظهار داشت: امروز از شخصی روحانی، عالمی متواضع، دین‌دار و پرچم‌دار وحدت تکریم می‌شود که شخصیتی مطرح در عرصه بین الملل است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این‌که روحانیت تنها یک شغل نیست و مسئولیتی گران است، عنوان داشت: بنابر آیاتی از سوره آل عمران، آیت الله تسخیری یکی از مصادیق بارز رابطون یعنی مرزبانی در عرصه اعتقادی و سرمایه مرزبانی او اندیشه‌های عالمانه است.

وی با اشاره به تسلط آیت الله تسخیری بر شیوه‌های مرزبانی گفت: وی با فهیمان فهیمانه سخن می‌گوید و علاوه بر این‌که در مواقع وعظ از درب موعظه وارد می‌شود و روحیه‌ای مجاهدانه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت الله تسخیری در حوزه‌های مرزبانی از دین اعم از اخلاق، سیاست، وحدت، اقتصاد، فقه، حقوق کودک، بیداری اسلامی و رویدادهای بین‌المللی و ... قدم زده است و وی از مصادیق بارز کلام امیرالمومنین(ع) است که می‌فرمایند هرگاه خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد به او توفیق می‌دهد تا عمرش را در بهترین کارها بگذراند.

آیت الله حسینی بوشهری در تبیین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله تسخیری بیان داشت: او عالمی زمان شناس، متواضع، ساده زیست، تکلیف گرا، خیرخواه امت اسلامی، خستگی ناپذیر، تاثیرگذار و مرد میدان‌های سخت است که به شخصیتی محبوب در زمینه اسلامی تبدیل شده است.

وی در پایان ابراز داشت: آیت الله تسخیری علاوه بر وجود یک برادر شهید در خانواده خود همانند کوهی استوار بوده است و همواره به دنبال حاکمیت دینی در زمان خود بوده است./9598/پ202/ص

ارسال نظرات