۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۴۱۳
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب:

آیت الله تسخیری در نظریه پردازی تقریب نیازها را برطرف کرد

خبرگزاری رسا- دبیر مجمع تقریب مذاهب با بیان این که آیت الله تسخیر در نیظریه پردازی تقریب نیازها را برطرف کرد، گفت: ایشان در طول انقلاب، از دوران اقامت شان در نجف یار امام خمینی (ره) بود.
آيت الله محسن اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر شنبه، در همایش نکوداشت مقام آیت الله تسخیری، با اشاره به آشنایی دیرینه خود با وی، اظهار داشت: این دوره طولانی برای من، دوره آموزشی کامل و مدرسه ای سراسر تعلیم ادب، تقوا، فضیلت و جهاد است و بنده در این مدت دایره المعارف های فراوانی در عرصه های گوناگون علم و عمل از ایشان آموخته ام.
وی در ادامه با تاکید بر روح جهادگر و پر تلاش آیت الله تسخیری، بیان داشت: آیت الله تسخیری همواره مجاهدانه جهاد کرده و در انتظار شهادت خود است.
آِت الله اراکی با اشاره به مجاهدات وی در عراق که سبب شعله ور شدن جرقه های آغازین انقلاب در این کشور بود، اظهار داشت: آیت الله تسخیری با سرودن اشعاری عربی برای دستجات عزاداری امام حسین (ع) در سال 49، نخستین رویارویی مردم با رژیم بعث عراق را رقم زد که در پی آن مردم او را بر دوش خود بر داشتند.
وی با اشاره به این که آیت الله تسخیری همواره در حال جهاد بوده است، ابراز داشت: ایشان در طول انقلاب، از دوران اقامت شان در نجف یار امام خمینی (ره) بود و همچنین بعد از بازگشت امام ره به میهن و وقوع انقلاب اسلامی در خدمت مردم و امام بوده است و در بسیاری از عرصه ها تنها صدا و پیامی که به گوش جهانیان می رسید از جانب او بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که آیت الله تسخیری پس از آیت الله واعظ خراسانی، توانسته است تقریب را به عرصه های مختلف بکشاند، گفت: در نظریه پردازی تقریب، نیاز مبرمی مشاهده می شد که ایشان این نیاز را بر طرف کرده است چنان که هیچ کشوری به این اندازه ذخایر علمی در نظریه پردازی وحدت ندارد و وی در ایجاد و توسعه در تقریب در جهان اسلام موفق است.
وی در پایان به بعد ادیبانه آیت الله تسخیری اشاره کرد و گفت: وی با این ادبیات رسا و جامعه شناسی گسترده، توانسته است گفتمان تقریب میان مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی ایجاد کند به نحوی که پادشاه عربستان با تمام محدودیت های فراوان منطقه ای که در آن وجود دارد، دستور ایجاد مرکزی برای تقریب در شهر ریاض داده است. / 9598/پ202/ج
ارسال نظرات