۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۴۷۳۵
آیت‌الله سبحانی:

افتخار می‌کنم کفش جفت کن خادمان قرآن باشم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که المپیاد قرآنی برای تقدیر از کسانی است که در جامعةالمصطفی بهترین مقام را از نظر خدمت به قرآن به دست آورده‌اند، خود را ارادتمند این خادمان قرآن مجید معرفی کرد و گفت: افتخارم این است که کفش جفت کن این عزیزانی باشم که به قرآن کریم خدمت می‌کنند.
آيت الله سبحاني مراسم اختتاميه هجدهمين المپياد قرآن و حديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، شامگاه دوشنبه نهم بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم‌(ص) و امام جعفر صادق‌(ع)، ابراز امیدواری کرد که در چنین شبی، نوامیس مسلمانان هتک نشود و در سایه وحدت کلمه محفوظ بماند.

 
این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه هدف برگزاری این مراسم تقدیر از خادمان بزرگ قرآن است و این مجلس برای تقدیر از کسانی است که در جامعةالمصطفی بهترین مقام را از نظر خدمت به قرآن به دست آورده‌اند، خود را ارادتمند و یکی از خادمان این خادمان قرآن مجید معرفی کرد و گفت: افتخارم این است که کفش جفت کن این عزیزانی باشم که به قرآن کریم خدمت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه قرآن برای یک عصر و دو عصر نیست بلکه برای همه اعصار و قرون است، به تبیین آیه «قد جائکم برهان من ربکم» پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اکرم‌(ص) برهان و دلیل است و قرآن نور مبین؛ پیامبر اکرم (ص) برهان است که از روز اول سخنش از روی منطق بود و هیچ کلمه‌ای را بدون منطق بیان نکرد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی افزود: پیامبر اکرم‌(ص) در همه جا با منطق سخن می‌گوید و آنان که معتقدند سلفی هستند، باید بدانند که سلفی یعنی واقعا از قرآن و منطق پیروی کند که اگر معنی سلفی همین است باید به سراغ برهان، قرآن و حدیث بروند و اگر سلفی معنی دیگری دارد باید بدانند که همه منطق ما «قد جائکم برهان من ربکم و انزلنا الیکم نورا مبینا» است.
 
امامت استمرار وظایف نبوت است
 
این استاد و مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: قرآن نور است اما نه نور حسی، هرچند آثار نور حسی را دارد و هرکجا نور حسی باشد دزد در آنجا پیدا نمی‌شود، هرکجا قرآن حاکم باشد دشمنان قرآن نمی‌توانند عرض اندام کنند؛ همانطور که در منطق قرآن نور حسی است، هرکجا قرآن باشد امنیت نیز هست.
 
وی با بیان اینکه سریع‌ترین حرکت برای نور حسی است و عجیب اینکه قرآن سریع‌ترین نافذ بر دل‌ها است، گفت: گاهی پیامبر اکرم‌(ص) با خواندن یک آیه جمعی را مسلمان می‌کرد؛ آن حضرت دلیل و قرآن راهنما است و ما در پرتو هر دو زندگی می‌کنیم.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی ابراز کرد: عترت هم در حقیقت دنباله پیامبر اکرم‌(ص) است، عترت یعنی ولایت و ولایت یعنی به دنبال نبوت و تمام آثاری که نبوت دارد، ولایت هم دارد؛ تعبیر من این است که امامت استمرار وظایف نبوت است، نمی‌گویم استمرار نبوت، بلکه استمرار وظایف نبوت است،‌آنچه بر پیامبر اکرم‌(ص) محول بود، همه را عترت دارد و تنها عترت محل وحی نیست و نبوت ندارد و بقیه وظایف را دارا است.
 
وی در پایان سخنان خود از آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه و از تمام کسانی که این فضای روحانی را به وجود آورده‌اند تشکر کرد و اظهار داشت: این مجلس برای تقدیر از خادمان قرآنی است، کسانی که در جامعةالمصطفی بهترین مقام را از نظر خدمت به قرآن به دست آورده‌اند./920/پ202/ج
ارسال نظرات