۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۵۴۷۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

وحدت امت اسلامی رمز مقابله با توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تضعیف وحدت اسلامی را عامل نفوذ دشمنان در ممالک اسلامی و دخالت استکبار جهانی در امور مسلمانان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مراغه اظهار داشت: خداوند متعال تمام مسلمانان را از خادمان قرآن قرار داده از این رو بایستی تمام شئون زندگی، گفتار و رفتار خود را قرآنی و منطبق بر سیره نبی مکرم اسلام قرار دهیم.

 

وی با تأکید بر این‌که صیانت از دین رسول الله(ص) رسالت همگانی مسلمانان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: چه شیعه و چه سنی وظیفه شرعی در دفاع از اصول و مبانی دینی خود دارد، تساهل و تسامح در ارتباط با دشمنان اسلام و کفار جایز نیست، هرگونه مصلحت‌اندیشی در دفاع از سیره و سنت پیامبر اسلام خیانت به مسلمانان است.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که برخی از حکام و شیوخ وابسته به غرب در منطقه برخلاف سیره و سنت نبی اکرم(ص) حرکت می کنند، گفت: آنان که خود را خادم الحرمین می نامند و همواره ادعای توجه به سیره پیامبر اسلام(ص) را داشته‌اند، امروز با دشمنان اسلام دست به یکی شده‌اند و مسلمان‌کشی راه انداخته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی هفته وحدت را فرصتی مغتنم برای بازخوانی سیره وحدت‌آفرین پیامبر اسلام دانست و تأکید کرد: وحدت امت اسلامی رمز مقابله با توطئه‌های دشمنان است، در حقیقت حفظ وحدت اسلامی مهم‌ترین مسأله برای مقابله با دشمنان است.

 

نماینده خبرگان رهبری تضعیف وحدت اسلامی را عامل نفوذ دشمنان در ممالک اسلامی و دخالت استکبار جهانی در امور مسلمانان دانست و افزود: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که با تحریم، تهدید و اشغالگری نمی توانند به اهداف شوم خود برسند، از این رو با راه‌اندازی نزاع شیعه و سنی و جنگ‎های قومی و مذهبی به دنبال تحقق برنامه‌های خبیثانه خود هستند.

 

وی با بیان این‌که امام راحل با نام‌گذاری هفته وحدت، فتنه دشمنان در تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی را خنثی کرد، تصریح کرد: امروز نیز باید با پیروی از ولی امر مسلمین جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) مسیر اسلام و انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان با تشریح فضائل و مناقب حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: سیره، سنت و اخلاق کریمه پیامبر نور، رحمت، کرامت و مهربانی‌ها الگویی ماندگار برای بشر تشنه معرفت و معنویت است./935/پ202/ب

ارسال نظرات