۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۷۸۸

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت رسول و امام صادق با حضور مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفدهم ربیع الاول و سالروز میلاد با برکت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم جشن و سرور با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.
جشن ميلاد حضرت رسول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول و سالروز میلاد با برکت حضرت رسول اکرم خاتم الانبیاء(ص) و میلاد حضرت امام صادق(ع)، مراسم جشن و سرور با حضور مراجع تقلید، علما و دیگر اقشار مردمی برگزار شد.
مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله علوی گرگانی و سایر علما برگزار شد.
در این مراسم ها که با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و سایر اقشار مردمی برگزار شد، سخنرانان به بیان فضائل و مناقب این دو معصوم و تبیین اهمیت وحدت امت اسلام در شرایط کنونی پرداختند و انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام را عامل اصلی مشکلات مسلمانان دانستند.
در این مراسم ها همچنین مداحان مولود خوانی کردند.
شماری از طلاب حوزه علمیه قم نیز مناسبت فرخنده و مبارک هفدهم ربیع الاول را برای جشن عمامه گذاری خود انتخاب کردند و به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
20 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در مراسمی که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، به دست حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
این مرجع تقلید با تبریک به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند، پوشیدن این لباس را همراه با مسؤولیت های سنگین ارزیابی و برای طلاب آرزوی توفیق کردند.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و فضائل و مناقب حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبیین کرد.
‌در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز دوازده نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست این مرجع تقلید ملبس شدند، چهار نفر از طلاب نیز با حضور در دفتر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی جشن عمامه گذاری خود را برگزار کردند. 
همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز برگزار شد.
روز گذشته نیز در مراسمی که با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، 26 نفر از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم به دست رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به لباس سربازی امام زمان ملبس شدند.
مراسم جشن هفدهم ربیع الاول در دفتر مقام معظم رهبری در قم، حرم کریمه اهل بیت(ع) مسجد مقدس جمکران، بقاع و اماکن متبرکه نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.
گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از دیگر شهرهای کشورمان نیز حاکی است، مردم ایران اسلامی در این روز مراسم جشن هفدهم ربیع الاول را با شکوه خاصی برگزار کردند و با پخش گل و شیرینی این مناسبت ها را به یکدیگر تبریک گفتند.
در مناطق سنی نشین کشور نیز مراسم جشن هفته وحدت و میلاد حضرت رسول(ص) با شکوه خاصی با حضور اهل سنت برگزار شد.924/پ202/ج
ارسال نظرات