۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۸۴۹
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مهم‌ترین وظیفه مبلغان بازشناسی اسلام و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که غرض‌ورزی غرب علیه نظام با هدف براندازی نظام شیعی در کشور است، گفت: مهم‌ترین وظیفه مبلغان دین بازشناسی اسلام و ولایت است.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه شهرستان مراغه با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام به عنوان اسوه تمام عیار برای رسیدن به کمال الهی است، اظهار داشت: بهره مندی از سیره رسول الله تنها راه رسیدن به مدینه فاضله و سعادت جامعه بشری است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که غرض‌ورزی غرب علیه نظام اسلامی ایران با هدف براندازی نظام ولایی و شیعی در کشور است، خاطرنشان کرد: تحریم های اقتصادی غرب مانند تهدیدهایش بی اثر است، باید این حقیقت را دانست که امروز رمز پیروزی مقاومت مردم عامل پیروزی پیامبر گرامی اسلام است.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به سیره پیامبر گرامی اسلام در مقابل تحریم‌های کفار علیه مسلمانان تصریح کرد: آن حضرت در برابر تحریم کفار آن دوران که بسیار سخت تر از زمان فعلی ما است، مقاومت کرد و در نهایت پیروزی حاصل ایستادگی امت اسلامی بود، امروز نیز تنها مقاومت حلال مشکلات است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رسالت خطیر طلاب علوم دینی اظهار داشت: بزرگانی همانند امام خمینی(ره) و آیت الله شیخ فضل الله نوری در حوزه های علمیه پرورش یافته اند، طلاب باید در جبهه های انقلاب و اسلام همانند این بزرگان گام بردارند.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: هر کسی در تخصص خود به ثمرات و درجات خاصی دست می یابد و در حوزه های علمیه ثمره سال‌ها تلاش، مجاهدت علمی، تعلیم و ... تلبس طلاب به لباس سربازی امام زمان(عج) است، افتخاری بالاتر از سربازی امام حی و حاضر وجود ندارد.

 

وی مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی را بازشناسی اسلام و ولایت دانست و مسؤولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی را سه وظیفه مهم انسانی عنوان کرد و گفت: رسالت روحانیان و طلاب، ادامه مسیر انبیاء و امامان معصوم(ع) بوده و در این راستا باید به خودسازی فردی و اجتماعی بپردازند و خود را از نظر علمی تقویت کنند.

 

حجت الاسلام تقوی داشتن همت بلند را از جمله ابزارهای رسیدن به اهداف متعالی برای طلاب و روحانیان اعلام کرد و افزود: مبلغان دینی برای ترویج دین خدا باید تلاش شبانه روزی داشته و این کار را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند./935/پ202/ب

ارسال نظرات