۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۵۴۹۳۵
حسین شریعتمداری:

دشمن از حمله نظامی عاجز و امیدش به برخی جریان های داخلی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: مشکل اصلی دشمن این است که نگاه مردم دیگر به خواص نیست، در صدر اسلام خواص نقش مهمی در رهبری مردم داشتند؛ امروز نگاه به خواص نیست بلکه نگاه به رهبر معظم انقلاب است و این امر باید حفظ شود.
حسين شريعتمداري
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان، پنج‌شنبه صبح در همایش راویان و فعالان حوزه عرصه دفاع مقدس که در سالن‌ اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد و اسلام ناب حکومت را به دست گرفت دشمنان به دنبال مخالفت با این نظام برخاستند.
وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلا‌ب‌ها مانند انقلاب کبیر فرانسه یا انقلاب شوروی، افزود: مکتب انقلاب‌های غیر اسلامی همراه آن انقلاب شکل گرفت، انقلابیون تابلویی ترسیم می‌کردند و افقی ایده‌آل به مردم نشان می‌دادند تا مردم به مکتب انقلاب گرایش پیدا کنند.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: اسلام همراه با انقلاب ایران شکل نگرفت، پیش از آن وجود داشت و مردم با آن آشنا بودند، مردم برای کربلا چشمان اشک‌بار و دل‌ها داغ‌دار داشتند، وقتی امام(ره) ندای انقلاب بلند کرد، مردم این ندا را در دل‌های خود می‌شناختند از این رو گروه گروه به انقلاب اسلامی پیوستند.
وی با بیان این‌که مردم در انقلاب اسلامی می‌دانستند که چه می‌خواهند، ادامه داد: مردم هدف از انقلاب و راه رسیدن به آن هدف را می‌شناختند، به همین دلیل جمله‌ «انقلاب فرزندان خود را می‌خورد» در انقلاب اسلامی مصداق نمی‌یابد.
شریعتمداری گفت: باور انقلاب برای رفتن به مرزهای خارج از کشور نیاز به روادید ندارد، انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که هر منطقه مسلمان‌نشین را در معرض حرکتی مشابه قرار می‌دهد که امروز بیداری اسلامی از همین موضوع سرچشمه گرفته است.
وی ابراز داشت: اسلام ناب ظلم‌ستیز است، اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن دهد، اسلام نیست، بنا بر این وقتی این اسلام بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، نظام سلطه بین‌الملل در برابر آن قد علم می‌کند.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این‌که اگر این اسلام در اوراق کتاب‌ها یا صفحات ذهن‌ها باقی مانده بود، شفابخش بود اما دشمن‌برانگیز نبود، گفت: درگیری نظام اسلامی با آمریکا و متحدانش درگیری ماهوی است و مادامی که آمریکا دست از خوی استکبارستیزی خود برندارد و اسلام ناب در ایران حاکمیت داشته باشد این درگیری ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد:‌ از همان ابتدای این انقلاب این نزاع آغاز شد، مانند این‌که ده‌ها گروه تروریستی مانند قارچ روییدند و به مقابله با نظام اسلامی برخاستند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل فراگیر شدن فرهنگ اسلام ناب، وجود بسیجیان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شمار می‌رود.
وی گفت: نظام اسلامی اقتدار خود را حفظ کرده است و دلیل آن افزایش کینه‌توزی‌های دشمنان درباره نظام اسلامی است؛ امروز در آستانه پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این‌که تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره پیچ تاریخی از سوی غرب بارها ذکر شده است، ابراز کرد: نظام اسلامی گام‌های بسیاری برداشته تا به این پیچ تاریخی برسد.
وی گفت: نظام اسلامی حمله اول را به استکبار انجام داده، دشمن از اقدامات و حمله نظامی ناامید است و خود آنان نیز به این امر تصریح دارند.
شریعتمداری ادامه داد: دشمن اکنون در جایگاه حمله نیست، رهبر معظم انقلاب بر دخالت جمهوری اسلامی در جنگ‌های لبنان و غزه تأکید کردند و این بیان‌گر قدرت و جایگاه نظام اسلامی است.
وی افزود: باید توجه داشت که دشمن نیز از توانایی‌هایی برخوردار است اما در جایگاه مقابله با ایران نیست، دشمن اکنون ضعف‌هایی دارد.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به این‌که قدرت دشمنان آن‌چنان که می‌نمایند نیست، خاطرنشان کرد: نگاه دشمن به داخل است و امید دارد که بتواند جریاناتی را در کشور سامان دهد، طرح برخی مسائل مانند انتخابات آزاد از راهکارهای دشمن است.
وی گفت: مشکل اصلی دشمن این است که نگاه مردم دیگر به خواص نیست، در صدر اسلام خواص نقش مهمی در رهبری مردم داشتند؛ امروز نگاه به خواص نیست بلکه نگاه به رهبر معظم انقلاب است و این امر باید حفظ شود./914/پ202/ج
ارسال نظرات