۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۵۵۰۰۷

سازمان ملل: شهرک سازی ممنوع

خبرگزاری رسا _ بر اساس گزارش بازرسان حقوق بشر سازمان ملل، از اسرائیل خواسته شده، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین متوقف و تدریجا جمع آوری شود.
شهرک سازي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به نقل از سازمان ملل گفت: شهرک سازی های اسرائیل در مناطق اشغالی حق فلسطینیان را نقض کرده است.


در تازه ترین گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده است از اسرائیل خواسته شده، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین متوقف و تدریجا جمع آوری شود.


ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در تناقض با کنوانسیون ژنو مصوب سال 1949 میلادی است که بر اساس آن انتقال شهروندان به مناطق اشغالی فلسطین، ممنوع اعلام شده است. در صورت نقض این قانون، این اقدام نوعی جنایت جنگی به شمار رفته و رسیدگی به آن با دیوان کیفری بین المللی خواهد بود.


بی بی سی همچنین ادامه داد: در این گزارش همچنین آمده که اقدام اسرائیل در ساخت واحدهای مسکونی در سرزمین های اشغالی با هدف راندن فلسطینیان از سرزمین های خود انجام می شود.


واعظی نژاد کارشناس مسائل خاورمیانه در این خصوص به بی بی سی گفت: سالها است که سازمان ملل از اسرائیل می خواهد که به مرزهای معروف به 1967 بازگردد ولی اخیرا به دلیل پافشاری
فلسطینی ها بر سر این موضوع، فشار بر اسرائیل افزایش یافته است.


وی در ادامه گفت: مشکل این قطعنامه ها این است که هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تا فشاری جدی توسط آمریکا یا مردم ساکن فلسطین روی آن انجام نشود فایده ای نخواهد داشت.


بر اساس گزارش بازرسان حقوق بشر سازمان ملل، اقدام این رژیم در شهرک‌سازی نقض آشکار قوانین بین المللی است و اسرائیل باید طبق بند چهل و نه کنوانسیون چهارم ژنو بدون پیش شرط به اقدامات خود برای اسکان دادن افراد در شهرک ها پایان دهد و هر چه سریعتر روندی را برای جمع‌ آوری شهرک ها در سرزمین های اشغالی آغاز کند.


رژیم‌صهیونیستی از ماه مارس یعنی زمانی که مأموریت این گروه از بازرسان آغاز شد، رابطه خود را با شورای حقوق بشر سازمان ملل قطع کرد. اسرائیل نه تنها هیچ همکاری با این هیئت نکرده، بلکه حتی اجازه ورود این هیئت سه نفره به اراضی اشغالی و کرانه باختری را نیز به آن‌ها نداده است./9161/خ
 

ارسال نظرات