۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۱۱۴
آیت الله هاشمی شاهرودی:

حوزه برای پاسخگویی به نیازها باید اندیشه‌های امام و رهبری را اجرایی کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله هاشمی شاهرودی جاری شدن افکار بلند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را در حوزه های علمیه، باعث تحولی بزرگ در این نهاد مهم و تاثیر گذار دانست و تاکید کرد که حوزه برای پاسخگویی به نیازها باید اندیشه‌های امام و رهبری را سرلوحه قرار دهد.
ديدار برگزار کنندگان اجلاس اساتيد با آيت الله هاشمي شاهرودي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار مسئولان برگزاری نخستین اجلاس تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه که ماه گذشته در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه بویژه جهان تشیع، حرکت حوزه های علمیه مطابق با نیازهای روز جهان را مورد توجه قرار داد و افزود: حوزه های علمیه برای اینکه بتواند به این نیازها پاسخ دهد باید افکار بلند و تحول آفرین امام خمینی و مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی مهمترین شرط تحقق این مهم را،  افزایش قدرت علمی اساتید و طلاب برشمرد و تصریح کرد: بزرگانی همانند امام راحل و شهید صدر با تثبیت نبوغ علمی خود و با نوآوری فوق العاده توانستند تحول آفرین باشند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در چنین شرایطی بود که افرادی مانند مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری در حوزه ها پرورش یافتند و امروز باعث عزت اسلام و مسلمین شده اند.

 

عضو برجسته فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، تربیت چنین افرادی با افکار انقلابی را از وظایف مهم حوزه های علمیه عنوان و تاکید کرد: تربیت و پرورش این افراد باید از سطوح اولیه حوزه تا مرجعیت ادامه یابد تا حوزه علمیه، به حوزه مورد نظر امام خمینی و مقام معظم رهبری تبدیل شود

 

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی بار دیگر پس از سخنرانی در نخستین اجلاس تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه به خلاء های موجود در حوزه اشاره کرد و با تاکید بر جاری شدن افکار امام و رهبری در حوزه های علمیه، افزود: نخبگان حوزه باید این خلاء هاو نیازها را رصد و آنها را پر کنند و پاسخ دهند.

 

وی با اشاره به خدمات گسترده نظام به حوزه، ساماندهی این خدمات را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بخشی از این خدمات باید در جهت جذب طلاب فاضل و کارآمد و مروج افکار امام و رهبری باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تربیت این گونه افراد را خدمت به اسلام و فقه شیعه و برآورنده مقاصد امام و رهبری دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به این مقصود باید از مراجع بزرگوار تقلید و جامعه مدرسین هم کمک گرفت./924/د102/ج

 

ارسال نظرات