۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۵۵۱۷۵

گردهمایی ائمه جماعات مدارس اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی گردهمایی مبلغان و روحانیان فعال در مدارس نواحی شهر اردبیل برگزار شد.
گردهمایی ائمه جماعات مدارس اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، فرهاد رنجبر، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته در گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات مدارس اردبیل با تشریح فعالیت های ارزشمند روحانیان حوزوی در مدارس این استان اظهار داشت: هم اکنون در 291 مدرسه با همکاری روحانیان نماز جماعت اقامه می‌شود.

 

وی با اشاره به این که هنوز بسیاری از مدارس استان از حضور معنوی روحانیت بی‌بهره هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود روحانی در استان، در حال حاضر در 914 مدرسه نماز جماعت به امامت فرهنگیان و معلمان منتخب و پرورشی اقامه می‌شود که امیدواریم با تأمین روحانی شاهد حضور مبلغان دینی در این مدارس نیز باشیم.

 

رنجبر با بیان این‌که حدود 359 باب نمازخانه در مدارس دایر شده که به شکل چند منظوره از آنها استفاده می‌شود و در مجموعه در یک‌هزار و 318 مدرسه استان نمازخانه دایر است و 790 مدرسه نیز فاقد نمازخانه هستند، گفت: در 11 مدرسه شبانه‌روزی نیز ائمه جماعت ظهر و شامگاه نماز جماعت را برپا می‌کنند.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تأکید بر این‌که اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی، بیان احکام و برگزاری مسابقات فرهنگی و نشست های پرسش و پاسخ تنها بخشی از برکات حضور روحانیت در مدارس استان بوده است، گفت: در دو سال گذشته به دنبال افزایش سرانه نمازخانه‌های مدارس بوده ایم.

 

وی از برگزاری آموزش‌های عملی نماز در مقطع ابتدایی و با حضور 90 هزار دانش‌آموز علاقه مند خبر داد و اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها و تکلیف در سال جاری برای 30 هزار دانش‌آموز و برنامه آموزشی تقلید از مراجع برای 21 هزار دانش‌آموز برگزار شد، افزون بر این‌که بیش از 138 هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن، معارف، احکام و انشای نماز شرکت کردند.

 

رنجبر از حضور 81 هزار دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقطع راهنمایی و متوسطه خبر داد و گفت: بیش از 6 هزار و 604 فرهنگی و 58 هزار دانش‌آموز از ابتدای امسال در نمازهای جمعه شرکت کردند که حضور 750 آموزشگاه‌ را به مناسبت‌های مختلف شاهد بودیم.

 

وی برگزاری 112 جلسه دانش‌آموزی، 152 مورد نشست خانواده و ده‌ها جلسه هم‌اندیشی اولیا و مربیان را از دیگر فعالیت های معاونت پرورشی در راستای ترویج معارف دینی در مدارس عنوان کرد و گفت: 395 دوره آموزشی خانواده، 2 هزار و 630 دوره آموزشی پله‌های آسمانی و برپایی محافل قرائت صحیح نماز در سطح استان به همت معلمان و فرهنگیان برگزار شده است./9356/پ203/ب

ارسال نظرات