۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۵۴۶۳

تلاش انگلیس برای خروج از افغانستان

خبرگزاری رسا _ انگلیس که به بهانه مبارزه با تروریسم و طالبان به افغانستان لشکر کشید، سعی دارد تا با عمق بخشیدن به روابط افغانستان و پاکستان، نیروهای خود را آبرومندانه از این کشور خارج نماید.
افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دولت انگلیس به همراهی آمریکا، پس از حدود 12 سال حضور اشغالگرانه در افغانستان، در تلاش است تا با عمق بخشیدن به روابط افغانستان و پاکستان، نیروهای خود را آبرومندانه از این کشور خارج نماید.
شبکه بی بی سی در خبری به نشست سه جانبه انگلیس، افغانستان و پاکستان با موضوع صلح افغانستان اشاره کرد و گفت: گفتگو با طالبان باید توسط افغانستان صورت گیرد.
این شبکه ضمن معرفی طالبان به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی در افغانستان گفت: بقای حکومت مرکزی در افغانستان و همکاری پاکستان با این حکومت برای انگلیس که خود را در برابر جبهه افراطی گری اسلامی می بیند کم اهمیت نیست.
گفتنی است نظامیان انگلیسی که از سال 2001 میلادی بهانه مبارزه با تروریسم و طالبان در افغانستان حضور دارند، نه تنها نتوانست تروریسم را از بین ببرد، بلکه تروریسم و در راس آن طالبان به صورت گسترده و سازمان یافته تر با کمک های نظامی و مالی غرب به حیات ننگین خود ادامه می دهد.
نظرسنجی های متعدد انجام شده در انگلیس نشان می دهد که حدود 70 درصد مردم این کشور خواستار خروج فوری سربازان شان از افغانستان هستند.
مژده،تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با بی بی سی گفت: بدبینی عامل اختلاف دو کشور است و هر اتفاقی که در افغانستان روی می دهد به گردن پاکستان می افتد.
فایق آمدن بر بی اعتمادی این دو کشور همسایه همچنان مهمترین مسئله میان دو کشور است. این اختلاف بین دوکشور همسایه به واسطه سالها دخالت های استعمارگرانه و تفرقه اندازی انگلیس به وجود آمده است. /9161/خ
 

ارسال نظرات