۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

با دشمن شناسی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که در ماجرای مجلس حکم رهبری شکسته شد، گفت علمای قم باید وارد صحنه شوند و این قضیه را حل کنند و تا زمانی که مردم و علمای قم هستند نباید بگذارند دستورات رهبری نادیده گرفته شود.
حجت الاسلام حسين جلالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین جلالی رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، نقش مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی را برجسته خواند و گفت: در روزهای آغازین انقلاب مردم قم نخستین گروهی بودند که بنی صدر را شناخته و او را به ملت ایران معرفی کردند؛ مردم قم همچنین در افشای فتنه منافقان نیز نقش مؤثری داشتند از این‌رو قم در منظر سازمان‌های جاسوسی دنیا یک مرکز استراتژیک  به شمار می‌رود.
وی با اشاره به این‌که همه فتنه‌های علیه ایران در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس طراحی می‌شود و عوامل داخلی استکبار آنها را پیاده می‌کنند، ابراز کرد: ما باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم و با برطرف کردن ضعف‌های خود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان این‌که یکی از روش‌های دشمن در زمان فتنه استفاده از ظرفیت قم بود، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بر روی قم و روحانیت حساب باز کرده و به دنبال پرورش افرادی است که در حوزه نفوذ کرده و حتی تا مرجعیت نیز پیش رفته و افکار و عقاید جدیدی را در حوزه ایجاد کنند که نمونه بارز آن شریعتمداری است.
رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: دشمنان پس از شریعتمداری در بیت آیت‌الله منتظری و صانعی نفوذ کردند که با بیانیه قاطع جامعه مدرسین صانعی از مقام مرجعیت و فتوا کنار گذاشته ‌شد و معلوم نیست مقصد بعدی استکبار کجا است.
وی در ادامه با بیان این‌که فتنه‌گران به دنبال ایجاد اخبار دروغین به افراد سلیم‌النفس در قم بودند، گفت: فتنه‌گران افرادی را مأمور کردند که به بزرگ‌نمایی حوادث فتنه 88 و کشته سازی بپردازند و از علما خواستند که همچون جنگ 22 روزه غزه برای کشته‌های دروغین فتنه 88 نیز بیانیه صادر کنند.
حجت‌الاسلام جلالی در ادامه با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در ماجرای استیضاح وزیر کار، گفت: با این بد اخلاقی‌های صورت گرفته از سوی رییس جمهور و مجلس حکم رهبری شکسته شد.
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که تا زمان انتخابات هر حرکتی که موجب اختلاف در کشور شود خائنانه است، ابراز کرد: علمای قم باید وارد صحنه شوند و این قضیه را حل کنند و تا زمانی که مردم و علمای قم هستند نباید بگذارند دستورات رهبری نادیده گرفته شود.
رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی ایستادگی و مقاومت رهبر معظم انقلاب در برابر فتنه‌گران را یکی از عوامل موفقیت نظام اسلامی خواند و گفت: در شرایطی که در فتنه 88 بسیاری از خواص بریدند و کم آوردند رهبری ایمانی قوی همچون همیشه مشکلات را حل کردند.
وی یکی از اقدامات دشمنان را حرکت‌های ضد فلسفی و عقلی عنوان کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب جزء مدافعان فلسفه هستند، اگر امروز باب فلسفه بسته شود شبهات غرب علیه اسلام بی پاسخ خواهد ماند.
حجت‌الاسلام جلالی در پایان بیان داشت: یکی دیگر از رویکردهای دشمنان و فتنه‌گران زیر سؤال بردن کلیت نظام است به گونه‌ای که هرگاه مسؤولی دچار خطا و اشتباه می‌شود آنرا به نام نظام اسلامی می‌نویسند در هر حالی که پیشرفت‌های کشور برای همه روشن و مشخص است./927/پ202/ج
ارسال نظرات