۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۵۵۹۹۶

دعوت مراجع تقلید و علما از مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی مردم را به حضوری پر شور و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن امسال و خلق حماسه ای دیگر دعوت کردند.
راهپيمايي راهپيمايي حضور مراجع تقليد در راهپيمايي/آرشيو
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در سخنان و بیانیه‌های خود به با تبریک به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم را به حضوری پر شور و دشمن شکن در 22 بهمن امسال دعوت کردند.
بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در دیدار فرماندهان، همافران و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش، با اشاره به سخنان بعضی از مسؤولان امریکایی مبنی بر تشدید تحریم ها برای رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی تأکید کردند: ملت، همیشه و بخصوص در راهپیمایی 22 بهمن هر سال،‌ جواب این حرفها را داده است و امسال نیز خواهد داد.
ایشان تأکید کردند: ملت عزیز، بصیر و پر استقامت ایران روز 22 بهمن متحد و کوبنده به میدان می آید و در حرکتی ملی و انقلابی، بار دیگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازند.
 
 همگان به عنوان یک وظیفه الهی در راهپیمایی شرکت کنند
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم همگان را به حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد.
 
وی گفت: اگر ما در مسیر باشیم و به وظایف خود به درستی عمل کنیم دشمنان به یقین مجبور به عقب نشینی خواهند شد و ان شاءالله فردا در 22 بهمن همگان به عنوان یک وظیفه الهی در مراسم راهپیمایی روز انقلاب شرکت خواهند کرد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به پیام های حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان ساخت: این حضور نشان می دهد که فشارهای دشمنان کارگر نیست، از این رو عقل، دین و هوش ایجاب می کند که به این مسأله توجه و با حضور خود دشمنان را مأیوس و ناکام کنیم.
مردم مهم ترین پشتوانه نظام اسلامی هستند
حضرت آیت الله نوری همدانی  از مراجع تقلید نیز در درس خارج فقه که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر ضرورت حضور پرشور و باشکوه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تاکید کرد.
این مرجع تقلید حضور مردم در صحنه را عامل خنثی شدن توطئه دشمنان و بیمه شدن آینده انقلاب دانست و ابراز داشت: همه ما باید با مشت های گره کرده و گام های استوار و محکم در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت کنیم.
وی نظام اسلامی را مردمی دانست و تاکید کرد: مردم مهم ترین پشتوانه و سرمایه این نظام هستند و خوشبختانه مردم در عرصه های مختلف و هرکجا نیاز شده در صحنه حضور یافته اند و دین خود را به انقلاب ادا کرده اند و ان شاءالله فردا در 22 بهمن نیز حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد و مشت محکمی به دهان مستکبران خواهند زد.
حضور مردم ضامن بقای نظام اسلامی است
حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز بعد از ظهر پنج‌شنبه 19 بهمن ماه، در درس اخلاق خود که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و این مهم را  عامل حفظ و بقای نظام اسلامی دانست.  
وی همچنین افزود: ممکن است به کسی اشکالی و نقدی داشته باشیم، اما اساس کار این است که هرگز این نقدها را به حساب اصل نظام، به حساب اصل ایران و به حساب اصل مملکت نگذاریم، حتما با حضور عاقلانه خود این نظام و این مملکت را در سایه ولی‌عصر(عج) حفظ کنیم، ما در میدان مین هستیم، در شرق ما افغانستان، پاکستان، میانمار و مانند آن کشتار است، غرب ما وضع عراق به سامان نیست، جنوب ما هم خلیج فارس است که پایگاه نظامی دشمنان شده است، شمال هم پایگاه ترکیه و مانند آن است، اما خدای سبحان قادر است که کشور ولی‌اش را از هر خطری حفظ کند، آن‌چه که از ما برمی‌آید آن است که این نظام را تا آن‌جایی که مقدور است و می‌توانیم حفظ کنیم، بدانیم که اگر دست بچه‌ها را گرفتیم و در راهپیمایی شرکت کردیم ثواب مضاعف خواهد داشت.
مردم هوشیاری خود را به رخ جهانیان می کشند
آیت‌الله سید علی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم در بیانه ای به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن، ملت ولایت‌مدار و بصیر ایران اسلامی را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز فراخواند.
وی در ادامه این بیانیه آورده است: اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می‌کنم تا در روز 22 بهمن حضور حماسی خود را نشان دهند و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اطلاعیه ای به مناسبت 22 بهمن، مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی دعوت کرد.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: حضور هوشمندانه و مقتدر ملت سرافراز و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم یوم‌الله 22 بهمن، همچون همیشه محاسبات و توطئه چینی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را به هم خواهد زد.
گفتنی است، علما و اساتید حوزه علمیه و نهادهای مختلف حوزوی نیز در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها خود بر ضرورت دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی تأکید و مردم را به حضوری پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند./927/پ203/ج
ارسال نظرات