۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۹۵۰
لاریجانی:

آمریکا با طرح مذاکره به دنبال فریب کاری جدید است

خبرگزاری رسا رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فریبکاری جدید آمریکایی‌ها، اظهار داشت: ذهن‌های ساده بیان می‌دارند که آمریکا دنبال حل مسائل است اما واقعیت این است که آنها در پی ماجراجویی تازه هستند.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی شامگاه یکشنبه 29 بهمن ماه در یادواره شهید احمد سوداگر، با ابراز تاسف از شهادت این شخصیت گرانقدر و مجاهد با کوله‌باری از تجربه، اظهار داشت: ویژگی‌های روحانی که از دوران دفاع مقدس بر او به جا مانده بود این فرد را برجسته می‌کرد، او تمام عمر خود را در دفاع از اسلام صرف کرد.
وی با اشاره به این‌که با شناختن هر یک از شهدا انسان متوجه می‌شود که امام خمینی(ره) توانستند مکتبی تربیتی ایجاد کنند، بیان داشت: شهدا شاگردان این مکتب هستند و ویژگی‌های آنها شاهد بر این ماجرا است که نه تنها امام خمینی(ره) یک مکتب سیاسی و فقهی رواج دادند بلکه مکتبی تربیتی نیز ایجاد کردند.
لاریجانی، ویژگی اصلی مکتب تربیتی امام را مسلک داشتن شهدا نامید و تصریح کرد: مسلک یعنی فرد در زندگی فردی و اجتماعی خود یک مرام ویژه دارد که در عرف به "بامرام" معروف است و به تعبیر جلال ‌آل احمد این افراد هرهری مذهب نیستند.
رییس مجلس شورای اسلامی داشتن جاذبه و دافعه را نخستین ویژگی‌های افراد با مسلک دانست و عنوان کرد: مبنای این جاذبه و دافعه آیه مبارکه«اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است، این افراد با ابرار عقد اخوت می‌بندند و با اشرار مبارزه می‌کنند اما یک فرد منافق همواره جاذبه بی‌دافعه دارد.
وی با تاکید بر وجود تقوا در زندگی خصوصی پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره)، ابراز داشت: این افراد در زندگی شخصی خود اهل شریعت هستند و مکتب اهل‌بیت(ع) را که توسط روحانیت و مراجع‌تقلید رواج پیدا می‌کند و امام آن‌را اسلام‌ناب محمدی(ص) و اسلام جواهری می‌نامند الگوی خود قرار می‌دهند.
لاریجانی با اشاره به این‌که اسلامی که امروز وجود دارد راه و سلوک و زحمت دارد و اگر فردی می‌خواهد مجتهد شود باید زحمت فراوانی را متحمل شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات قبل و بعد از انقلاب این است که افرادی پابرهنه وارد مسائل دینی می‌شوند که مثال بارز آن کتاب چاپ شده و سخنان سطحی بنی‌صدری که در مسائل دینی کم‌سواد بود در نقد روحانیت است.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که با سوادکم نمی‌شود اسلام را درست تبیین کرد، بیان داشت: دلیل تاکید امام بر جدا نشدن مردم از روحانیت و مراجع تقلید به خاطر این است که شناختن اسلام ناب راه و روش خاص خود را دارد، رهپویان مکتب امام، اسلام روحانیت را می‌پذیرفتند و نه اسلام روشنفکرزدگی‌ها که بعد از انقلاب هم شاهد برخی از آنها بودیم، از خود نکته‌ای نو ایجاد نمی‌کردند و همان راهی را که امام به ایشان آموخته بود، ادامه می‌دادند.
وی آرمان‌گرایی را از دیگر ویژگی‌های افراد با مسلک خواند و بیان داشت: این افراد معتقد به تئوری حکومت اسلامی یعنی نظام مردم سالاری دینی هستند که در راس آن ولی‌فقیه است، قالب آن دموکراسی است اما محتوای آن اسلامی است و ولایت‌فقیه برای تحقق این آرمان وجود دارد و چنین افرادی چه در جبهه‌ها و چه در عرصه سیاست پای این آرمان ایستادگی کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که انسان‌هایی که پای ولایت‌فقیه ایستادگی می‌کردند، باعث شدند خرمشهر آزاد شود، تصریح کرد: افرادی به حکومت اسلامی اعتقاد راسخ داشتند، باعث شدند در دفاع مقدس توفیق پیدا کنیم، زمانی که بنی‌صدر فرماندهی کل‌قوا را برعهده داشت اجازه ورود فرزندان بسیجی امام را در جبهه‌ها نمی‌داد، اما پس از عزل او و مستقیم شدن ارتباط جبهه‌ها با ولی‌فقیه حرکت آغاز شد، آبادان آزاد شد، فتح خرمشهر صورت گرفت.
لاریجانی آرمان‌گرایی در حوزه سیاست را از خصوصیت‌های فرزندان مکتب امام دانست و عنوان داشت: فعالیت اعضای حزب جمهوری اسلامی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر و رهبر انقلاب نیز به دلیل پرورش انسانهای سیاسی مکتبی بود که نه تنها اهل معامله نباشند بلکه با اعتقاد و برای اعتقاد خود بجنگند.
وی با تاکید بر وجود روحیه مجاهدت در شاگردان مکتب امام، ابراز داشت: خصوصیتی که باعث شد ایران تحول بنیادینی در منطقه ایجاد کند روحیه مجاهدت و نهراسیدن از مرگ است، انسان‌های مجاهد شرایط را تغییر می‌دهند و ذلت‌ها را ازبین می‌برند؛ امت‌ها نیز چنین هستند، وزرای کشورهایی که تنها حیاتی ظاهری و روحیه دلالی دارند هنگام جنگ 33روزه  بر اثر ترس ناشی از نبود روحیه مجاهدت از طرف امریکا مامور شده بودند که با تماس‌های خود ایران را راضی به مذاکره با امریکا کنند.
رییس مجلس شورای اشلامی برنامه‌ریز بودن از دیگر ویژگی‌های افراد صاحب مسلک نامید و ابراز داشت: این افراد حتی در زندگی خصوصی خود نیز اهل برنامه هستند، مگر فردی می‌تواند بدون برنامه‌ریزی صعود معنوی داشته باشد، همانطور که ترس حضرت رسول(ص) از سوء تدبیر امت ایشان است، برنامه‌ریزی می‌تواند از مهم‌ترین نکات در زندگی باشد.
لاریجانی با تاکید بر بهره بردن از عقل اسلامی، بیان داشت: عقل چراغ راه و راهنمایی برای برنامه‌ریزی است اما دین آن را کامل می‌سازد چراکه دین در عقل محدود بشری گشایش ایجاد می‌کند، به عنوان مثال برخی از نظام‌های فکری بر اساس سود و زیان شکل‌ می‌گیرد اما برنامه ریزی حاصل از نظام فکری مکتبی می‌تواند تحمل کشش مسایل سنگین یک حکومت اسلامی را داشته باشد که این امر به روشنی در زندگی شهدایی همچون شهید مطهری پیدا است.
وی با اشاره به وجود برنامه حتی برای عبادت شهدایی همچون مطهری، اظهار داشت: بی‌اخلاقی و بی‌معرفتی‌های موجود در جامعه به دلیل نبود شب‌زنده‌داری‌هایی است که شهدا انجام می‌دادند از این رو تقوا و صبر حاصل نمی‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی افول قدرت رژیم غاصب اسراییل را نشان‌دهنده غنی شدن ظرفیت فکری سیاست‍‌مداران نظام دانست و گفت: این موفقیت‌ها با وجود فراز و فرودهای عقیدتی دولت‌ها توسط رهبر انقلاب سامان پیدا کرده است، در مساله هسته‌ای با وجود درشت گویی‌های دشمنان، رهبری توانستند ملت را عبور دهند و امروز ایران یک کشور صلح‌آمیز هسته ای است.
لاریجانی ادامه داد: چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه سیاست داخلی در طول انقلاب نخست وحدت درونی ملت، که همان مکتب مسلکی با فراز و نشیب در جامعه است و دوم نقش ولایت‌فقیه باعث ثبات و موفقیت ایران شد.
وی در پایان با اشاره به فریبکاری جدید امریکایی‌ها، اظهار داشت: ذهن‌های ساده بیان می‌دارند که آمریکا دنبال حل مسائل است اما خیر، آنها درپی ماجراجویی تازه هستند که به نوعی مساله فلسطین را سرهم بندی کنند و از افغانستان خارج شوند که نقطه مهم‌تری یعنی ایران را هدف‌گیری کنند که با این وسوسه‌ها تصمیم دارند ذهن‌های ضعیف را به انحراف بندازند اما ولایت‌فقیه این مسئله را روشن ساختند تا فردی دچار اشتباه و اعوجاح نشود./9598/پ201/ج
ارسال نظرات