۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۵۶۹۹۲

دیدار رییس سازمان حج و زیارت با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی در سفر به تبریز با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام سيداحمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی حج و زیارت عتبات عالیات برای تعمیق در وحدت امت اسلامی اظهار داشت: مناسک حج تجلی وحدت مسلمانان علیه جهان کفر است.

 

وی با تأکید بر این‌که متولیان امور حج و زیارت کشورهای اسلامی باید از فرصت حج برای حل مشکلات فردی و اجتماعی جهان اسلام بهره گیرند، خاطرنشان کرد: تجلی وحدت مسلمانان در مناسک حج لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد؛ از این رو استکبار جهانی درصدد کمرنگ کردن مراسم برائت از مشرکین است، از این رو رمز بقای جوامع اسلامی و آرمان‌های اصیل دینی و همچنین عزت مسلمانان جهان در حفظ وحدت است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به ابعاد سیاسی و اجتماعی فریضه حج گفت: سازمان حج و زیارت کشور باید به گونه برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی کند که حجاج بیت الله الحرام، نگرش تفریحی به سفر معنوی حج نداشته باشند، چراکه نیازمند توجه بیش از پیش و عمیق به فلسفه وجودی حج هستیم.

 

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعزام زائران عتبات عالیات را موجب تقویت دوستی و مناسبات میان دو کشور ایران و عراق دانست و افزود: ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف اسلامی مانند عراق، سوریه و مصر در سطح خوبی قرار دارد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به کمک های مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: عشق و ارادت مردم آذربایجان به اهل بیت عصمت و طهارت وصف‌ناپذیر است، چنانکه در امر بازسازی اماکن متبرکه عراق، مشارکت گسترده‌ای با ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته اند.

 

همچنین حجت الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان این‌که سالانه یک میلیون و 200 هزار زایر ایرانی عتبات عالیات به عراق سفر می کنند، اظهار داشت: ارتباطات برادرانه و اسلامی کشورمان با عراق مناسب است که با سفر زائران کربلا، نجف و دیگر عتبات عراق بیش از پیش توسعه می یابد./935/پ202/ب

ارسال نظرات